ZUS informuje: Możliwe szybkie wnioski o kolejne świadczenia
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) poinformował o rozbudowaniu mobilnej aplikacji. Z jej pomocą będzie można składać wnioski o kolejne świadczenia - np. rodzinny kapitał opiekuńczy.
Aplikacja mobilna mZUS, umożliwiająca szybkie i wygodne składanie wniosków o świadczenia 500 plus czy dobry start, została rozbudowana o rodzinny kapitał opiekuńczy i o dofinansowanie żłobkowe - poinformował w piątek Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Aplikację mZUS dla rodziców pierwszy raz udostępniono 14 listopada 2022 r. Można jej używać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Jest do pobrania bezpłatnie ze sklepów Google Play i App Store. Klienci ZUS pobrali ją na 100 tys. urządzeń mobilnych.
- Rodzice i opiekunowie przekonali się już, że złożenie wniosku o świadczenie rodzina 500 plus lub dobry start 300 plus przy pomocy aplikacji mZUS trwa zaledwie kilka minut. Teraz przy pomocy smartfonu czy tabletu mogą ubiegać się także o pozostałe nowoczesne świadczenia dla rodzin z ZUS. Wystarczy, że zaktualizują aplikację - powiedziała prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
Dodała, że nowa wersja oprogramowania została rozszerzona o wnioski dotyczące dofinansowania opłaty za pobyt dziecka w żłobku, w klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna (tzw. żłobkowe) oraz rodzinnego kapitału opiekuńczego (RKO).
Prezes ZUS wskazała, że wnioski o wszystkie te świadczenia składane są jedynie drogą elektroniczną, co jest dużym ułatwieniem dla rodziców i opiekunów. Wniosek o wsparcie mogą złożyć przez całą dobę niezależnie od godzin otwarcia urzędu. Udogodnieniem dla rodziców jest możliwość utworzenia nowego wniosku na podstawie poprzedniego, jeśli taki był składany przez aplikację mZUS lub bezpośrednio na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Dzięki temu większość informacji uzupełni się automatycznie. Jeśli dane się zmieniły, przed wysłaniem można je edytować.
Aplikacja mZUS to nie tylko świadczenia dla rodzin. Dzięki niej można również nawiązać telefoniczny kontakt z infolinią ZUS (COT), przejść do strony, która umożliwia rezerwację e-wizyty w ZUS, odczytać wiadomości, które pojawiły się na indywidualnym profilu na PUE czy otrzymać powiadomienia, które przypomną na przykład o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy.
Aby aktywować aplikację, należy powiązać ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Proces aktywacji i powiązania aplikacji z profilem PUE został opisany krok po kroku na początkowych ekranach startowych aplikacji. Bez posiadania profilu na PUE nie można korzystać z aplikacji.
Liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS przekroczyła 11,3 mln.
Zobacz również: