ZUS kontaktuje się z osobami ws. błędów we wnioskach o RKO
Złożenie kilku wniosków na to samo dziecko lub nieprawidłowy PESEL dziecka - to najczęstsze błędy, jakie pojawiają się w złożonych wnioskach o rodzinny kapitał opiekuńczy. ZUS kontaktuje się z takimi wnioskodawcami w celu wyjaśnienia spraw.
Grupa Polsat Plus i Fundacja Polsat razem dla dzieci z Ukrainy
Według danych ZUS dotychczas złożono wnioski o rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO) na ponad 502 tys. dzieci. Z tego ponad 498 tys. zostało już rozpatrzonych. Osoby, którym ZUS przyznał RKO w okresie od 11 do 15 kwietnia otrzymują pierwszą wypłatę świadczenia wraz z wyrównaniem do 22 kwietnia.
"Realizujemy wnioski tak, aby jak najszybciej przyznać pieniądze z programu. Zauważyliśmy jednak, że w niektórych wnioskach pojawiały się niezgodności informacji. To wpływa na wydłużenie realizacji złożonych dokumentów. W takich przypadkach ZUS kontaktuje się z osobą, która złożyła wniosek w celu wyjaśnienia danej sprawy" - przekazał PAP rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.
"Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie do uzupełnienia wniosku. O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez sms i wiadomości na adres poczty elektronicznej" - dodał rzecznik ZUS.