Reklama

3 pomysły na przedświąteczną promocję

Jak sprawić, by klient trafiający na stronę twojego sklepu tylko po to, by porównać ceny i zdobyć informacje o produkcie, został i zrobił zakupy? Szczególnie okres przedświąteczny daje wiele szans na skuteczny marketing.

Okres świąteczno-noworoczny to czas, gdy w niemal każdej branży notowane są najwyższe wyniki sprzedaży. Szczególnie w branży e-commerce zauważalny jest wzrost zainteresowania klientów w postaci częstszych zapytań oraz większej ilości wejść na stronę internetową. Dobrze jest wykorzystać ten wzmożony ruch w sieci w celu skutecznej komunikacji z potencjalnym klientem, a jeśli to możliwe - odrobinę zwiększyć w tym okresie budżet na marketing i promocję. Taki wydatek może się opłacać, gdy zadowoleni klienci wrócą do nas po kolejne zakupy. Przedstawiamy trzy pomysły na przedświąteczne promocje w sklepie internetowym.

1. Zrób dzień tańszej lub darmowej wysyłki

Reklama

Wielu sprzedawców internetowych ma w swojej ofercie tanie formy transportu. Pozwala na to szeroka oferta firm branży paczkowo-kurierskiej, oferująca bardzo korzystne rozwiązania dla klientów biznesowych. Przykładowo, takie tanie formy przesyłki, jak e-przesyłka, paczka 48, paczka24, świąteczne promocje w firmach kurierskich jak w DHL, UPS itp. pozwalają na bardzo duże oszczędności dzięki temu, że są sprzedawane w korzystnych pakietach.

Dodatkowo, bardzo często, gdy decydujesz się na skorzystanie z niektórych usług wcale często nie musisz wiązać się umową z dostawcą usługi (np. e przesyłka, paczka 48, paczkomaty, InPost oraz wiele ofert dostępnych na porównywarkach ofert kurierskich). Jest to zatem idealny sposób na przeprowadzenie przedświątecznej promocji na tani transport dla klientów twojego sklepu. Gdy już zdecydujesz się przeprowadzić tego typu akcję promocyjną, nie zapomnij poinformować o tym swoich klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz newslettera.

2. Kup dwa, weź jeden za darmo

Klienci kochają gratisy - to jest fakt, którego nikomu nie trzeba udowadniać. Nie muszą to być wcale drogie prezenty, wystarczy symboliczny, ale spersonalizowany podarunek. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem sklepu zoologicznego, do zamówienia zawierającego artykuły dla kota dodaj woreczek kocimiętki. Jeśli masz sklep ze zdrową lub ekologiczną żywnością, mogą to być próbki jakiejś egzotycznej przyprawy bądź wegańskie czekoladki. Jeśli masz e-drogerię, może to być pakiet próbek kosmetyków. Warto do takich przedświątecznych paczek dorzucić kartkę z życzeniami.

3. Zorganizuj konkurs z nagrodami

Zaangażuj swoich klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pozwoli ci to lepiej poznać ich potrzeby, a i klienci podczas przygotowywania zadań konkursowych będą na pewno ciepło myśleć o twojej firmie. Temat konkursu powinien być związany ze specyfiką twojego biznesu. I tak, odwołując się do powyższych przykładów: klientów sklepu zoologicznego możesz poprosić o wysyłanie zdjęć ich pupili, klientki drogerii - o zdjęcie sylwestrowego makijażu, a klientów sklepu spożywczego o zdjęcia dań przyrządzonych z produktów dostępnych w twoim sklepie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »