Auchan wprowadza elektroniczne etykiety cenowe. Ruszyły testy systemu
Auchan Retail Polska rozpoczął wdrażanie elektronicznych etykiet cenowych w katowickim sklepie. Następnie rozwiązanie trafi do supermarketu w Warszawie. Projekt jest w fazie testowej, ale sieć ma już plan na rozbudowę systemu - napisały wiadomoscihandlowe.pl.
W supermarkecie Auchan w Katowicach przy ul. Ligonia pojawiły się elektroniczne etykiety cenowe (ESL). Spółka podkreśla, że wdrożenie systemu jest kontynuacją procesu digitalizacji sieci. Rozwiązanie pozwoli na automatyzację zmian cen produktów na półkach sklepowych w czasie rzeczywistym.
"Optymalizacja tego procesu ma na celu zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie jak również optymalizację kosztów związanych z wymianą etykiet w tradycyjny sposób" - podaje detalista.
Według sieci handlowej, elektroniczny system etykiet cenowych pozwala na zapewnienie wysokiej jakości informacji kierowanych przez sklep do klientów. Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami, a wszystkie zmiany wprowadzane są w sposób automatyczny, praktycznie w czasie rzeczywistym.
Takie rozwiązanie umożliwia łatwe zarządzanie promocjami w ciągu dnia i w określonych godzinach. System pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny. Do tego eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. Weryfikacja poprawności działania systemu zajmuje pracownikowi kontrolującemu określony obszar cen około 30 minut dziennie.
Teraz system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest jako projekt pilotażowy. Kolejnym sklepem, w którym będzie testowany jest hipermarket Auchan Katowice 3 Stawy, a następnie supermarket przy ul. Sokołowskiej w Warszawie.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
Po zakończeniu fazy pilotażowej zostanie określony konkretny plan wdrożenia systemu w pozostałych lokalizacjach sieci Auchan - deklaruje sieć handlowa.