Chińska firma chwali się rewolucyjną technologią. Twierdzi, że bije gigantów na głowę

Akumulatory do aut elektrycznych (EV) ładujące się szybciej od wszystkich konkurentów - takie ma posiadać chiński producent samochodów Zeekr. Pod względem szybkości ładowania baterie mają prześcigać liderów branży - amerykańską Teslę i chiński BYD - informuje BBC.

Chiński producent twierdzi, że jego ulepszone baterie można naładować z 10 proc. do 80 proc. pojemności w ciągu 10,5 minuty dzięki ultraszybkich stacji ładowania. Dla porównania, po 15 minutach ładowania Model 3 Tesli jest w stanie pokonać 282 km, czyli nieco mniej niż połowę pełnego zasięgu samochodu.

Dobre latem i zimą

Akumulator chińskiego producenta ma dobrze działać zimą, w temperaturze dochodzącej do -10 stopni Celsjusza. Pierwszym pojazdem wyposażonym w reklamowane urządzenie będzie Zeekr 007. Jego sprzedaż ma ruszyć w przyszłym tygodniu.

Reklama

BBC poprosiła o skomentowanie informacji o akumulatorach przedstawicieli branży. Tu Le, założyciel i dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Sino Auto Insights stwierdził, że technologia ładowania Tesli nie jest już wiodąca w branży. - Śmiałe zapewnienia firmy Zeekr są wiarygodne. Co ważniejsze, nawet jeśli nie jest to najszybciej ładująca się bateria do pojazdów elektrycznych, to i tak bycie jednym z najlepszych jest dla firmy sporym osiągnięciem - podkreślił Le.

Eksperci zwracają też uwagę na zaciętą konkurencję na rynku samochodów elektrycznych w Chinach. - Podczas gdy marki takie jak BYD stawiają na skalę i sprzedaż, marki takie jak Zeekr skupiają się na maksymalizacji doświadczenia ładowania - powiedział cytowany przez BBC Mark Rainford, komentator branży motoryzacyjnej z siedzibą w Chinach. Firma od lat stawia na innowacyjne technologie, takie jak zaawansowane systemy napędu elektrycznego oraz rozwój inteligentnych rozwiązań dla pojazdów.

Wkrótce cła na auta o 100 proc. w górę

Spółką macierzystą Zeekr jest Geely - właściciel m.in. szwedzkiego Volvo i brytyjskiego Lotusa - producenta  luksusowych samochodów sportowych. W maju Zeekr zadebiutował na nowojorskiej giełdzie. Był to pierwszy od 2021 r. duży debiut chińskiej spółki na amerykańskim rynku. Obecnie akcje kosztują 15,35 dolara. To o 27 proc. mniej niż cena ustalona w pierwszej ofercie publicznej (IPO).

Amerykańska administracja Joe Bidena zapowiedziała podwyżki ceł m.in. na chińskie samochody elektryczne i akumulatory. Decyzja ta może doprowadzić do zablokowania importu tych pojazdów z Chin. Biały Dom uzasadnił, że jest to odpowiedź na "niesprawiedliwą politykę" Pekinu i konieczność ochrony miejsc pracy w USA.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auta elektryczne | Chiny | szybkość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »