Internetowa strona firmowa zmniejszy podatek
Na samym starcie lub już w trakcie prowadzenia działalności - przedsiębiorcy decydują się, że "wyjdą" do klienta i założą wielofunkcyjną stronę internetową. Zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.
Przy rozkręceniu biznesu pomaga dobra reklama, ale przydaje się również i w późniejszej fazie życia firmy, kiedy zgromadziliśmy już klientów i np. planujemy zwiększyć sprzedaż. W promocji działalności świetnie sprawdzi się utworzenie własnego firmowego adresu www.
Internetowa strona firmy da też możliwość uruchomienia wirtualnego dostępu do asortymentu, czyli wygodnych, szybkich i całodobowych zakupów - coś, co dzisiejsi klienci lubią najbardziej.
Kosztem, którym przedsiębiorca może obniżyć swoje zobowiązanie z tytułu PIT-u, są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wydatków wymienionych w art. 23 ustawy o PIT (art. 22 ust. 1 ustawy o PIT).
W przypadku wydatków związanych z promującą firmę stroną internetową, dzięki której przedsiębiorca zyskuje nowych klientów i ułatwia sobie współpracę z kontrahentami, nie powinno być wątpliwości, że będzie je mógł zaliczyć na poczet kosztów uzyskania przychodów. Takie wydatki nie zostały również wymienione w art. 23 ustawy o PIT.
Zaprezentowanie biznesu w sieci wiąże się z koniecznością poniesienia kilku wydatków. Po pierwsze przedsiębiorca płaci za domenę internetową, czyli swój oryginalny adres www - inaczej, wykupuje do niego prawo. Najczęściej oczywiście w adresie tym znajdzie się nazwa firmy, tak aby klientowi łatwo było tę stronę skojarzyć i zapamiętać. Kolejnym wydatkiem jest zakup usługi hostingu, czyli miejsca na serwerze. Dostawca usługi hostingowej udostępnia daną przestrzeń dyskową czy maksymalną liczbę danych, jaką przedsiębiorca będzie chciał wysyłać wykorzystując sieć.
Obydwa te wydatki są ściśle związane z funkcjonowaniem samej strony i przedsiębiorca może je "wrzucić" w koszty.
Tak samo, jak sam biznes, tak i jego strona powinna się wyróżniać na tle konkurencji. Stąd koniecznym może się okazać również zakup usługi pozycjonowania strony (czyli uszeregowania jej wśród pierwszych wyników wyszukiwarki) oraz projektu strony od profesjonalnego grafika i programisty. Wreszcie można też kupić obsługę strony www, a także fanpage'a czy profilu firmowego na portalu społecznościowym - w końcu aktualność informacji zamieszczanych na stronach oraz bieżący internetowy kontakt z daną firmą jest dziś na wagę złota.
Wszystkie te wydatki zwiększają atrakcyjność strony internetowej naszego biznesu (czy po prostu naszą obecność w internecie), przez co pozwalają dotrzeć do większej ilości klientów, a to oznacza, że potencjalnie zwiększają sprzedaż, czyli że są bez cienia wątpliwości związane z osiąganiem przychodów, a tym samym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Katarzyna Miazek