O nowej usłudze w sieci Kaufland piszą "Wiadomości handlowe", powołując się na portal esmmagazine.com, poświęcony europejskiemu rynkowi handlu detalicznego.
W ramach pilotażu Kaufland uruchomił w jednym ze swoich sklepów punkt telemedyczny. Jest to wydzielona strefa tuż przed kasami o powierzchni 54 m kw. W niej z kolei znajdują się wyciszone i zapewniające prywatność kabiny, w których klienci mogą odbyć konsultację lekarską podczas wizyty w markecie.
Usługa jest na razie dostępna w sklepie Kaufland w Mosbach w Niemczech, a pilotaż realizowany jest we współpracy z lokalnym centrum medycznym Sana MVZ am Stiftsberg, które należy do Sana Kliniken (to jedna z wiodących niemieckich sieci klinik).
Telemedycyna w sklepie. Kaufland wpadł na nowy pomysł
Pacjenci, których wspierają na miejscu asystenci medyczni, mogą porozmawiać z lekarzami poprzez wideopołączenie. Punkt telemedyczny działa od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-19:00. Na wizytę można umówić się online lub już na miejscu, w sklepie. Docelowo Kaufland chce, aby proces rejestracji odbywał się za pomocą smartfona lub wypożyczonego w sieci tabletu.
Sieć podkreśla, że konsultowane są tylko te przypadki, w których pacjent ma objawy nadające się do oceny zdalnej - jeśli wstępny wywiad wskazuje, że uzasadniony jest bezpośredni kontakt z lekarzem, pacjenci są kierowani do innych placówek.
Kaufland chce stawiać na usługi wykraczające poza zakupy
Kaufland zaznacza, że dysponuje około 1,1 mln m kw. powierzchni najmu w Niemczech, którą chce wykorzystywać na realizację innowacyjnych projektów i zaoferować klientom usługi wykraczające poza zakupy.
René Wolf, szef działu wynajmu w Kaufland Germany, wyjaśnia, że poprzez pilotaż usług medycznych w sklepie w Mosbach sieć chce sprawdzić, jak klienci zareagują na tego rodzaju ofertę i czy warto ją rozszerzyć na inne sklepy.












