Reklama

Kiedy twój dostawca może podnieść ci opłatę?

W dniu 4 grudnia 2011 roku weszły w życie przepisy prawa telekomunikacyjnego, które zmieniają dotychczasowe uregulowania świadczenia usług o podwyższonej opłacie.

W myśl znowelizowanego przepisu art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm) usługą o podwyższonej opłacie jest publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna z dodatkowym świadczeniem, które może być realizowane przez inny podmiot niż dostawca usługi telekomunikacyjnej.

Reklama

Założyć można, iż dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej obejmującej usługę telekomunikacyjną z dodatkowym świadczeniem może:

- oferować usługę telekomunikacyjną z dodatkowym świadczeniem realizowaną w cudzej sieci telekomunikacyjnej,

- oferować usługę telekomunikacyjną z dodatkowym świadczeniem realizowaną we własnej sieci telekomunikacyjnej, w tym,

a) może sam realizować dodatkowe świadczenie, lub

b) może być ono zrealizowane przez inny podmiot niż dostawca usługi telekomunikacyjnej.

Ważne świadczenie dodatkowe

Dodatkowe świadczenie polega na ogół na udostępnianiu drogą elektroniczną różnych informacji np. horoskop, akcja promocyjna, dostęp do bazy danych itp. Za podmiot, który realizuje dodatkowe świadczenie może być uznany ten podmiot - z grupy podmiotów, których wspólne działanie, składa się ostatecznie na to świadczenie, który jest bezpośrednio związany umową z dostawcą publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej. Podmiotem realizującym dodatkowe świadczenie może być także dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej, będący jednocześnie dostawcą treści.

Ważna forma

Podmiotem realizującym dodatkowe świadczenie jest podmiot, który faktycznie dostarcza świadczenie do dostawcy publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej, celem realizacji usługi telekomunikacyjnej z dodatkowym świadczeniem w sieci danego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego.

W myśl znowelizowanego przepisu art. 65 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne na podmiocie realizującym dodatkowe świadczenie ciąży obowiązek przekazywania Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej informacji do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie. Informacje powinny być przekazywane zarówno w formie pisemnej i elektronicznej co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia tej usługi.

Co powinna obejmować informacja?

- nazwę (firmę), adres i siedzibę podmiotu realizującego dodatkowe świadczenie,

- nazwę, rodzaj i zakres świadczonej usługi o podwyższonej opłacie,

- numer lub numery wykorzystywane do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie,

- termin rozpoczęcia świadczenia usługi o podwyższonej opłacie.

Należy uwypuklić, że podmiot, który nie wypełnia lub nienależycie wypełnia ustawowy obowiązek przekazania Prezesowi UKE informacji do rejestru, stosownie do treści art. 209 ust. 1 pkt 14a) ustawy Prawo telekomunikacyjne, podlega karze pieniężnej nakładanej przez Prezesa UKE. Rejestr numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie prowadzi Prezes UKE. Rejestr jest jawny.

Dostęp do informacji zawartych w rejestrze numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie możliwy jest za pomocą wyszukiwarki numerów, która jest udostępniona na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wyszukiwarka daje możliwość pobierania całości dostępnych danych w formacie XML.

www.SerwisPrawa.pl

Dowiedz się więcej na temat: prawo telekomunikacyjne | dostawcy | dostawca

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »