Otwarcie granic zagrozi polskim firmom transportowym?
1 maja Polska oficjalnie stanie się członkiem Unii Europejskiej. Paradoksalnie, otwarcie granic może doprowadzić do zamknięcia wielu firm transportowych. A wszystko z powodu biurokracji...
Opłaty unijne, kary unijne i mandaty unijne - to mamy na pewno i do tego musiałem się przystosować - mówi Tomasz Tomczyk z Wieliczki. Ale takie zdanie potwierdzi każdy, kto próbuje żyć z jeżdżenia.
Co gorsza, papierów z roku na rok przybywa: Najpierw był tylko wpis do działalności gospodarczej (...), później koncesje, później licencje, później licencje unijne, obecnie wspólnotowe i to wszystko - co będziemy się oszukiwać - to wszystko są koszty. Gdyby do tego doliczyć jeszcze czas zmarnowany w urzędach i na przejściach granicznych, prawie nie ma kiedy wozić towarów i ludzi.
Nawiązując do świąt - każdy biznesmen ma swoją Golgotę - pointuje Tomasz Tomczyk.