Pepco Group poprawia wyniki finansowe. Zapowiada też ekspansję

Pepco Group planuje otworzyć w Europie Środkowo - Wschodniej, również w Polsce, około 300 nowych sklepów. Do ich inauguracji ma dojść w roku obrotowym 2025, który rozpoczął się 1 października. Priorytetem dyskontu, który zapowiada “korzystniejsze ceny”, będzie wzrost przychodów w ujęciu like-for-like (LfL) - informuje w wydanym komunikacie spółka. W Polsce grupa posiada 1670 placówek.

Sprzedaż like-for-like pokazuje, czy w ciągu roku dana sieć sprzedaje w swoich placówkach więcej czy mniej towarów. Dlatego LfL jest uznawana za wiarygodny miernik sukcesu sklepu. W Polsce, w roku obrotowym 2023/24, przychody Pepco wyniosły 1,62 mld euro, przychody LfL spadły o 3,6 proc., a liczba sklepów zwiększyła się o 131 placówek. 

300 sklepów w Pepco Group

Zgodnie z zapowiedzią dyskontu, do października 2025 r. - bo wtedy zakończy się rok obrotowy 2024/2025 - planuje on otworzyć około 300 nowych sklepów w całej grupie. Większość z nich działać będzie pod szyldem Pepco a niemal wszystkie powstać mają w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Reklama

W wydanym komunikacie grupa informuje, że priorytetem zarządu na rozpoczęty w październiku rok obrotowy będzie dalszy wzrost przychodów like-for-like, “które powinny się poprawić w miarę pokonywania wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, wspierane przez korzystniejsze ceny, przy jednoczesnym wzmacnianiu kluczowej oferty dla klientów”. 

W pierwszych dziewięciu tygodniach roku obrotowego 2024/2025, sprzedaż grupy w ujęciu porównywalnym (LfL) spadła o 0,6 proc. Wyniki różniły się w zależności od formatu sklepów. Najlepsze odnotowano w marce Pepco, która od  września do listopada wróciła do dodatniej sprzedaży. A dzięki niższym cenom i lepszym wynikom w kategorii towarów codziennego użytku, Pepco odnotowało dwucyfrowy wzrost wolumenu - informuje grupa. 

Problemy z Poundland

Wzrosła też sprzedaż w należącej do grupy irlandzkiej sieci Dealz. Stało się tak dzięki większemu zainteresowaniu oferowanej w dyskoncie żywności oraz towarami codziennego użytku. Gorzej ma się brytyjska sieć Poundland - ostatni podmiot należący do Pepco Group. Tam sprzedaż jest gorsza w tym i poprzednim roku finansowym i to we wszystkich kategoriach. 

Grupa przedstawiła wyniki finansowe za zakończony 30 września rok obrotowy. Bazowy wynik EBITDA, czyli przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań, wyniósł 944 mln euro. To o 25,2 proc. więcej w porównaniu do roku poprzedniego. Przychody wyniosły 6 mld 167 mln euro, a zysk przed opodatkowaniem - 271 mln euro. Grupa otworzyła w ciągu roku 392 nowe sklepy wobec 648 rok wcześniej. Teraz cała sieć liczy 4.948 sklepów. W marcu, podczas Capital Markets Day, grupa planuje przedstawić aktualizację strategii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pepco Group S.A. | ekspansja | strategia | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »