Producent Ludwika stracił przez wojnę, teraz ma nowy plan. Stawia na trzy kraje UE
W ciągu pięciu lat producent płynu do naczyń Ludwik zainwestuje 200 mln zł w ekspansję na europejskie rynki - informuje "Puls Biznesu". Producent planuje zwiększyć eksport do Niemiec, Francji i Włoch. To reakcja na utracone rynki wschodnie.
Ludwik to marka znana jeszcze z czasów PRL-u, która ciągle bardzo dobrze radzi sobie na polskim rynku. Producent płynu, Grupa Inco, zakończyła ubiegły rok na pozycji lidera pod względem udziału wolumenowego w rynku. Teraz planuje szeroką ekspansję w kolejnych krajach w reakcji na częściową utratę rynków zbytu na Wschodzie.
Polski producent ma obecnie czwarte miejsce wśród uniwersalnych środkach czyszczących. "Firma szacuje, że jej pasty Buwi dają jej 35 proc. rynku środków do czyszczenia obuwia. Z kolei w segmencie leków bez recepty jest liderem na rynku preparatów na kurzajki (Brodacit ma 27,3 proc. rynku) i ma czwarte miejsce wśród producentów wyrobów na odciski (ABE ma 4,7 proc. rynku)" - informuje "Puls Biznesu".
Grupa Inco produkuje także nawozy ogrodnicze, w tym: Florovit i Azofoskę. W tym sektorze firma jest liderem z 24,6 proc. udziału wartościowego w kanale DIY.
Dziennik PB dodaje, że obecnie eksport w Grupie Inco odpowiada za 12 proc. przychodów.
"W związku z sytuacją na Wschodzie kierujemy się na Zachód. W 2022 r. odpadł ważny rynek rosyjski i białoruski. Nadal dostarczamy towary do Ukrainy. Zamierzamy pojawić się w krajach Europy Zachodniej, w których dziś prawie wcale nas nie ma. Myślimy o Włoszech, Niemczech i Francji. Rozpoczynamy proces wejścia na te rynki" - powiedział prezes Grupy Inco Sławomir Józefiak cytowany przez "PB".
Grupa Inco działa na polskim rynku od 1947 roku. Ludwik jest także pierwszym płynem do mycia naczyń w Polsce. Spółka jest producentem chemii gospodarczej, nawozów ogrodniczych i opakowań z tworzyw sztucznych, ale działa też na rynku nieruchomości. Grupa Inco zatrudnia obecnie ponad 800 osób.