Pulpety w odwrocie, pizza atakuje

Dania gotowe miały być czarnym koniem polskiego rynku spożywczego. Ale na razie ich sprzedaż maleje - informuje "Rzeczpospolita".

Dania gotowe miały być czarnym koniem polskiego rynku spożywczego. Ale na razie ich sprzedaż maleje - informuje "Rzeczpospolita".

Pulpety, gołąbki czy fasolka po bretońsku - na polskim rynku dań gotowych nadal królują tradycyjne dania z mięsa i warzyw. Z ostatnich danych firmy badawczej Nielsen wynika jednak, że wydatki na nie maleją. Od lutego 2013 r. do stycznia 2014 r. wyniosły one niemal 350 mln zł - o 6 proc. mniej niż przed rokiem.

Wyhamowanie sprzedaży dań gotowych dziwi tym bardziej, że jeszcze kilka lat temu firmy spożywcze i analitycy typowali je jako produkty, które mają szanse być hitami polskiego rynku żywności. Prognozy te, jak zauważa Zbigniew Mendel, prezes firmy doradczej Mendel Company, brały się z faktu, że przeciętny Polak nadal zjada mniej dań gotowych niż mieszkańcy bardziej zamożnych krajów, m.in. Europy Zachodniej.

Reklama

Na tle tradycyjnych dań gotowych dobrze radzi sobie mrożona pizza. Nielsen podaje, że od lutego 2013 r. do stycznia 2014 r. wydatki na nią wzrosły o 23,6 proc., do niemal 253 mln zł. Mrożone pizze korzystają na niesłabnącej u nas modzie na kuchnię włoską. Z badań firmy PMR wynika, że około 60 proc. Polaków je pizzę przynajmniej raz w miesiącu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: pizza ' | dania gotowe | pizza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »