"Puls Biznesu": Małe firmy chcą podbijać świat

Coraz więcej polskich małych firm nie boi się nawiązywać współpracy z zagranicą i dobrze tam sobie radzi - stwierdza "Puls Biznesu".

Coraz więcej polskich małych firm nie boi się nawiązywać współpracy z zagranicą i dobrze tam sobie radzi - stwierdza "Puls Biznesu".

Aż 1/3 takich przedsiębiorstw nawiązało już współpracę z zagranicznymi rynkami, a 62 proc. ma to w planach - wynika z badania portalu Firmy.net, w którym wzięło udział 2473 przedstawicieli małych firm.

Wśród rynków europejskich największym powodzeniem cieszą się Niemcy (58 proc. deklaruje współpracę z tym krajem), na podium są też: Wielka Brytania (30 proc.) i Czechy (23 proc.).

Najczęściej polskie firmy świadczą usługi zagranicznym klientom (45 proc.). 41 proc. sprowadza towary z zagranicy, a 34 proc. zajmuje się eksportem. Podwykonawcą dla zagranicznych kontrahentów jest 15 proc., a 11 proc. bierze udział w zagranicznych targach.

Reklama

Nieduże przedsiębiorstwa zabiegają o zagranicznych klientów za pomocą internetu - 1/4 promuje się na zagranicznych stronach www, 1/3 inwestuje w większą dostępność swojej witryny dla zagranicznych odbiorców tworząc jej obcojęzyczne wersje.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | świat | firmy | Puls Biznesu | Male
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »