Reklama

SABMiller odrzucił ofertę wartą 100 miliardów dolarów

Największy światowy gracz na browarniczym rynku - Anheuser-Busch InBev - chciał przejąć wicelidera SABMiller. Do transakcji jednak nie dojdzie. SAB Miller odrzucił ofertę.

No i po fuzji największego na świecie producenta piwa - Anheuser-Busch InBev z największym konkurentem tej firmy, jakim jest SABMiller.

Reklama

Źródła podają, że SABMiller odrzucił nieformalną ofertę przejęcia przez AB InBev.

Wartość takiej transakcji szacowano na 100 miliardów dolarów, ale SABMiller uznał ją za zbyt niską - podają źródła.

Kilka dni temu media podawały, że dwie największe na świecie firmy browarnicze rozpoczęły rozmowy w sprawie fuzji. "SABMiller, producent Peroni i Grolsch, prowadzi twardą grę z AB InBev w sprawie ceny" - wynikało z doniesień źródeł i, jak widać, właśnie się potwierdziło, jak twardym graczem jest SABMiller.

Gdyby doszło do fuzji AB InBev i SABMiller wartość rynkowa nowo powstałej grupy browarniczej wyniosłaby 275 miliardów dolarów. (PAP)

- - - - - - -

Wcześniej w Interii pisaliśmy:

Największy światowy gracz na browarniczym rynku - Anheuser-Busch InBev - chce przejąć wicelidera SABMiller. Wartość firmy po ewentualnym połączeniu wyniosłaby 230 mld dol. Produkowałaby jedna trzecią światowego piwa.

Marki AB InBev to m.in. Budweiser, Stella Artois oraz Corona, marki SABMiller to m.in. Tyskie, Molson Coors, Peroni i Grolsch. Dla uzyskania zgody nadzorów antmonopolowych konieczna może być sprzedaż części biznesów w obu spółkach.

W USA SABMiller ma 25 proc. rynku - działa tam w joint venture z Molson Coors. Połączenie z AB InBev da 75 proc. amerykańskiego rynku. Podobnie będzie z rynkiem afrykańskim, gdzie SAB Miller dominuje na 15 rynkach i jest obecny na innych 21. Odbije się też w Ameryce Środkowej i Południowej.

Akcje SABMiller po opublikowaniu tej wiadomości podrożały na nowojorskiej giełdzie o 20 proc., papiery AB InBev zwyżkowały o 6 proc.

- - - - -

Światowa czołówka browarnicza

  • Anheuser-Busch InBev 20.8 proc.
  • SABMiller 9.7 proc.
  • Heineken 9.1 proc.
  • Carlsberg 6.1 proc.
  • China Resources Enterprise 6 proc.

Źródło: Euromonitor (dane z 2014 roku)

Krzysztof Mrówka

Dowiedz się więcej na temat: chciał | Miller\

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »