Sprzedaż Biedronki w 2013 wzrosła o 15 proc., EBITDA o 8,7 proc. rok do roku
Sprzedaż Biedronki w 2013 r. wyniosła 7,7 mld euro, co oznacza wzrost w złotych o 15 proc. rdr. EBITDA (zysk przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) Biedronki zwiększyła się w tym czasie o 8,7 proc. do 600 mln euro - podało Jeronimo Martins w prezentacji.
"W 2013 roku polska sieć zanotowała wzrost sprzedaży rok do roku o 1 mld euro. Łączna sprzedaż wzrosła o 15 proc. do 7,7 mld euro, a sprzedaż LFL wzrosła o 4,2 proc., odzwierciedlając widoczne spowolnienie konsumpcji prywatnej w Polsce" - napisano.
EBITDA Biedronki wzrosła o 8,7 proc. do 600 mln euro. Marża EBITDA spadła do 7,8 proc. z 8,2 proc. w 2012 roku.
Sprzedaż Biedronki stanowiła około 65 proc. sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins, a EBITDA 77 proc. łącznego wyniku.
W 2013 roku Biedronka otworzyła 280 nowych sklepów, sieć powiększyła się netto o 268 nowych placówek do 2393 sklepów. Uruchomiono też dwa nowe centra dystrybucyjne. CAPEX Biedronki wyniósł 402 mln euro.
Celem na ten rok jest otwarcie ok. 300 nowych sklepów Biedronka i trzech nowych centrów dystrybucyjnych.
Sieć należących do grupy drogerii Hebe zwiększyła się w ubiegłym roku o 36 nowych lokalizacji do 104 punktów. Sprzedaż Hebe wyniosła 59 mln euro.
Cała grupa Jeronimo Martins zanotowała w 2013 roku wzrost sprzedaży o 10,7 proc. rdr do 11,8 mld euro. EBITDA wzrosła o 5,1 proc. do 777 mln euro.
"Spodziewamy się, że wzrost sprzedaży grupy w 2014 roku, po wyłączeniu efektu walutowego, będzie co najmniej porównywalny do wzrostu osiągniętego w 2013 roku. Zakładamy, że EBITDA grupy wzrośnie zgodnie ze wzrostem sprzedaży, choć w świetle ryzyka deflacji cen żywności i konkurencyjności rynku nie możemy wykluczyć, że marża EBITDA grupy będzie nieco niższa rok do roku" - napisano w komunikacie prasowym Jeronimo Martins.
CAPEX dla całej grupy na ten rok zaplanowany jest na 600-700 mln euro.