Tanie biuro podróży bankrutuje. Płatności klientów znikały, teraz utknęli za granicą

Tanie biuro podróży Jetline Travel z Wielkiej Brytanii kończy działalność. Firma działała od 2000 roku, a teraz niemal na lodzie pozostawia tysiące turystów. Co z wykupionymi już wycieczkami? Klienci szukają odpowiedzi. Niektórzy już są na wyjazdach zagranicznych.

Żaden moment na bankructwo nie jest dobry, ale termin tuż przed początkiem sezonu wakacyjnego jest chyba najgorszy. Tymczasem tanie biuro podróży z Londynu właśnie to zrobiło. Wielu turystów już korzysta ze swoich wakacji.

Bankrutuje tanie biuro podróży

Jetline Travel to działająca od 2000 roku firma z Londynu, która według "Daily Star" ogłosiła bankructwo tuż przed początkiem nowego sezonu wakacyjnego. Przez 25 lat ta brytyjska firma organizowała tanie wycieczki i była popularnym dostawcą rejsów wycieczkowych. W tym czasie obsłużyła już wakacje setek tysięcy osób. 

Reklama

W marcu Jetline Travel miało stracić licencję organizatora turystyki, co potwierdza Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA). Firma nie jest już w stanie regulować swoich zobowiązań i poddana została zewnętrznemu zarządowi. Od teraz biurem podróży kieruje licencjonowany zarządca masy upadłościowej, który zajmie się restrukturyzacją i negocjacjami z wierzycielami.

Najprawdopodobniej dojdzie do sprzedaży majątku i spłaty długów, a następnie ostatecznego zamknięcia działalności Jetline Travel. 

Tysiące turystów w trakcie wycieczek

Łączna wartość transakcji biura podróży sięgnęła 28 mln funtów w 2023 roku, a zysk operacyjny wyniósł wówczas 655 tys. funtów. Kolejny rok miał przynieść jednak znacznie gorsze wyniki, a do listopada 2024 roku wartość transakcji miała spaść do 17 mln funtów

Obecnie nawet 5 tys. osób to klienci Jetline Travel. Żaden z turystów nie był świadomy kłopotów finansowych biura. Około 800 rezerwacji stoi pod znakiem zapytania.

Z doniesień brytyjskiego gbnews.com wynika, że płatności części klientów nie zostały przekazane dostawcom, bo w wielu przypadkach samo biuro podróży stało się podmiotem głównym w rezerwacjach. Jetline Travel obsługiwało nie tylko klientów z Wielkiej Brytanii. Miało zajmować się obsługą także wielu klientów zagranicznych, w tym z USA. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | bankructwo | upadłość | wycieczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »