Upadło biuro podróży Nautica Incentive z Krakowa
Krakowie upadło biuro podróży Nautica Incentive Sp. z o.o. Informacja o tym znalazła się w oświadczeniu zarządu spółki, opublikowanym na stronie internetowej. Spółka informuje, że poza granicami nie przebywa żaden turysta, a gwarancje ubezpieczeniowe wystarczą na zwrot 100 proc. wpłat.
"Zarząd spółki Nautica Incentive sp. z o.o. z przykrością informuje, iż z uwagi na brak środków na kontynuowanie działalności operacyjnej spółki jest zmuszony złożyć do sądu rejonowego dla Miasta Krakowa wniosek o upadłość spółki. Złożenie wniosku nastąpiło w dniu 14.07.2016. Tym samym spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wyjazdów, a anulowaniu podlegają wszystkie wyjazdy, które mają się rozpocząć od dnia 14. 07. 2016" - napisano w komunikacie.
Jak poinformowano w nim, w momencie złożenia wniosku o upadłość żaden z klientów spółki nie przebywał poza granicami kraju, w związku z czym nie jest konieczne uruchamianie procedury ściągania turystów z zagranicy. Zarząd spółki informuje jednocześnie, że niezwłocznie poinformował także Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę 912 tys. zł w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych.
"Zgodnie z ustawą Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego uruchomi procedurę zwrotu wpłat wniesionych przez klientów na rzecz umów, które nie zostały zrealizowane. Suma gwarancyjna wystarczy na zwrot 100 proc. wpłat" - poinformował zarząd spółki.
"Pragniemy z całą mocą podkreślić, iż Nautica Incentive Sp. z o.o. jako firma odpowiedzialna wobec klientów niezwłocznie z chwilą zaistnienia okoliczności złożenia wniosku o upadłość poczyniła wszelkie starania, aby zabezpieczyć interes klientów, poprzez poinformowanie Urzędu Marszałkowskiego i poinformowanie klientów, którzy mają zaplanowane wyjazdy o zaistniałej sytuacji" - napisał zarząd spółki w komunikacie. (PAP)
- - - - -
Outsourcingowa firma turystyczna z Wielkiej Brytanii Lowcost Travelgroup Limited upadła. Powodem jest niepewność turystów związana z terroryzmem, Brexitem oraz osłabienie funta. Pracę w krakowskim biurze straciło 300 osób, w Crawley (Anglia) 120. Zamknięto też biura w Hiszpanii i Szwajcarii.
27 000 klientów grupy jest teraz w ośrodkach wczasowych, 110 000 osób wykupiło wakacje w tej firmie. Klienci (60 proc. z nich to Brytyjczycy) już mają wielkie problemy z powrotem do domu - mniejsza część musi zapłacić za powrotne bilety samolotowe, chociaż raz to już zrobili. Większa część musi dopłacić za noclegi.
Grupą, w skład której wchodzą m.in. spółki Lowcostbeds (zajmowała się rezerwacją noclegów) i Lowcostholidays (z siedzibą na Majorce, rezerwacja miejsc w samolotach) zarządzają teraz przymusowo kancelarie Smith & Williamson oraz CMB Partners. Wewnętrznie próby uzdrowienia firmy nie powiodły się.
Krzysztof Mrówka