Znana sieć handlowa wychodzi z naszego rynku

Należąca do Grupy Muszkieterów sieć Bricomarché przejmuje 14 lokalizacji po sieci NOMI. Otwiera także kolejny market będący jej 100. placówką w Polsce i jednocześnie pierwszą w województwie świętokrzyskim.

Logo Bricomarché zastąpi w tym oraz przyszłym roku znak graficzny widniejący na 14 lokalizacjach po sklepach sieci NOMI w różnych częściach Polski, w tym w Bełchatowie, Przemyślu, Siemianowicach, Świętochłowicach oraz w Tczewie. Jednocześnie Grupa Muszkieterów prowadzi dalsze negocjacje mające na celu przejęcie kilku kolejnych punktów sprzedaży tej sieci.

- Przejęcie lokali po sklepach sieci NOMI oraz okrągłe otwarcie 100. Bricomarché przybliżają nas do realizacji celów, które postawiliśmy sobie w strategii "Polska CAP 2020". Naszą ambicją nie jest bowiem jedynie utrzymanie aktualnego stanu posiadania punktów sprzedaży, a intensywny rozwój w kolejnych latach. Ta ważna inwestycja umocni jeszcze bardziej naszą, już dziś silną, pozycję na polskim rynku DIY - podkreśla Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. Bricomarché pracuje teraz także nad wdrożeniem nowego konceptu sklepu dla powierzchni sprzedaży 3500 m kw., którym w pierwszej kolejności objęte zostaną przejęte lokale po placówkach NOMI. Prace związane z modernizacją i dostosowaniem wszystkich istniejących punktów sprzedaży sieci Bricomarché mają zakończyć się w grudniu 2015 r.

Reklama

2 października br. odbyła się także inauguracja pierwszego supermarketu Bricomarché w Sandomierzu. Jest to jednocześnie pierwszy sklep sieci w województwie świętokrzyskim i 100. w Polsce. Obok Bricomarché na polskim rynku działa aktualnie 209 supermarketów Intermarché oraz 50 stacji paliw tej sieci, która jest liderem rynku przymarketowych stacji benzynowych. - Jest dla nas niezmiernie ważne, że wchodzimy z naszymi placówkami do nowych regionów, m.in. województwa świętokrzyskiego, w którym do tej pory nie mieliśmy żadnego sklepu. Cieszymy się, że mieszkańcy tego regionu będą mieli możliwość zapoznania się z naszą bogatą ofertą oraz korzystania z benefitów wynikających z naszej obecności - dodaje Patrick Renault.

Grupa Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu "dom i ogród" w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 250 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 209 supermarketów Intermarché i 100 Bricomarché. Grupa jest obecna na polskim rynku od 1997 r., kiedy uruchomiła w Zielonej Górze pierwszą placówkę Intermarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w trzech magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 13 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro.

- - - - -

Stanowisko NOMI

W związku z ukazaniem się w mediach spekulacji dotyczących rzekomego przejmowania sieci NOMI przez Bricomarche, zarząd NOMI pragnie jednoznacznie zdementować pogłoski, jakoby takie przejęcie miało miejsce oraz informuje, że nie prowadzi z właścicielami Bricomarche żadnych rozmów dotyczących przejęcia całości lub części sieci.

W wyniku braku porozumienia z częścią wynajmujących NOMI obiekty handlowe, którzy nie wyrazili zgody na obniżenie nierynkowych stawek czynszowych, NOMI faktycznie wycofało się z jedenastu najmniej rentownych lokalizacji. Zarząd NOMI był informowany o planach ewentualnego wynajmu części tych obiektów sieci Bricomarche, jednakże jedyne uzgodnienia jakie NOMI poczyniło w tym zakresie z Bricomarche, dotyczyły możliwości zatrudnienia załogi likwidowanych marketów.

Teraz sieć NOMI liczy 17 marketów. W związku z niesatysfakcjonującym poziomem stawek czynszowych i rentowności sklepów rozważana jest jeszcze likwidacja 3-4 lokalizacji, ale żadne decyzje w tej sprawie nie zostały podjęte, a negocjacje z Wynajmującymi nadal trwają.

Na koniec października 2014 r. planowane jest też zakończenie procesu zmiany dotychczasowego modelu dystrybucji na rozwiązanie dostosowane do obecnej skali sieci i istotnie tańsze. NOMI przejdzie w pełni na dostawy bezpośrednie dla dostawców krajowych, w wyniku czego przestanie korzystać z dotychczasowego Magazynu Centralnego w Piotrkowie Trybunalskim.

W ocenie zarządu prowadzony plan restrukturyzacji powinien doprowadzić spółkę do pozytywnej rentowności w roku finansowym 2015. Zarząd spodziewa się również, że do zawarcia układu z wierzycielami może dojść już połowie 2015 r.

Edyta Stępniewska, NOMI

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: sieć handlowa | sieci | sieci handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »