2017 rok w ING BS pod znakiem rekordowego zysku i cyfryzacji

W 2017 roku wstępny skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął rekordowy poziom 1 403 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2016 rokiem.

Bank zanotował dynamiczny wzrost liczby klientów, wolumenów komercyjnych oraz transakcji. Na koniec roku ING posiadał 4,53 mln klientów detalicznych oraz 55 tys. klientów korporacyjnych. W 2017 roku wartość kredytów udzielonych przez ING polskim firmom i klientom indywidualnym wzrosła o 12 proc. do 88,4 mld zł. Depozyty przyrosły o 10 proc. do 103,7 mld zł.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2017 roku:

" przychody ogółem wzrosły o 10 proc. do 4 755,9 mln zł,

" koszty ogółem wzrosły o 1 proc. do 2 122,6 mln zł,

Reklama

" wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 18 proc. do 2 633,3 mln zł,

" zysk brutto wzrósł o 14 proc. do 1 882 mln zł,

" zysk netto wzrósł o 12 proc. do 1 403,1 mln zł,

" zwrot z kapitału (ROE) wzrósł do poziomu 12,6 proc. z 11,7 proc. przed rokiem,

" wskaźnik koszty/przychody obniżył się do 44,6 proc. z 48,5 proc. przez rokiem,

" udział kredytów zagrożonych wyniósł 2,8 proc. w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 6 proc.,

" łączny współczynnik kapitałowy Tier I wyniósł 15,8 proc.

- W 2017 roku osiągnęliśmy rekordowy zysk netto , który wyniósł 1 403 mln zł. To efekt wzrostu działalności podstawowej - liczby klientów oraz wolumenów komercyjnych. W minionym roku łączna liczba klientów przekroczyła poziom 4,53 mln w obszarze detalicznym i 55 tys. w korporacyjnym. To wzrost odpowiednio o 261 tys. i 6,6 tys. Obecnie jesteśmy już trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów. Wzrostom tym towarzyszyły przyrosty wartości kredytów o blisko 10 mld zł oraz depozytów o 9 mld zł. To oznacza, że zarówno w obszarze kredytów detalicznych, jak i korporacyjnych zwiększyliśmy udziały rynkowe rozwijając się 2 razy szybciej niż rynek. Jednocześnie dynamicznie rosła transakcyjność. W ciągu minionego roku liczba przelewów w bankowości mobilnej wzrosła o 50 proc., a liczba transakcji BLIK-iem ponad trzykrotnie. W ramach bankowości korporacyjnej o 35 proc. wzrosła liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

- Obserwujemy coraz większą liczbę klientów wybierających cyfrowe kanały kontaktu z bankiem. Na koniec ub.r. 74 proc. kredytów gotówkowych dla klientów indywidualnych oraz 65 proc. w przypadku przedsiębiorców zostało udzielonych przez internet. Po stronie korporacyjnej w ten sposób jest składanych już 93 proc. wniosków kredytowych. Nowoczesne systemy bankowości internetowej i mobilnej zwiększają satysfakcję klientów i pozwalają nam efektywniej obsługiwać ich rosnącą liczbę - dodał B. Bartkiewicz.

- Chcąc sprostać zmieniającym się regulacjom na rynku oraz oczekiwaniom naszych klientów kładziemy nacisk na automatyzację naszych procesów i digitalizację oferty. Żeby szybko i elastycznie tworzyć nowe rozwiązania i doskonalić obecne usługi zmieniamy również sposób pracy wewnątrz banku - stosujemy podejście Agile oraz nową bardziej efektywną metodologię pracy nad projektami - powiedział prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2017 roku:

" wzrost wartości kredytów o 12 proc. do 88 394 mln zł,

" wzrost wartości depozytów o 10 proc. do 103 692 mln zł,

" wzrost liczby nowych klientów detalicznych do 4,53 mln z 4,27 w 2016 r.

" wzrost liczby nowych klientów korporacyjnych do 55 tys. z 48,4 tys. w 2016 r.

" wzrost liczby rachunków bieżących o 264 tys. do 3 285 tys.

Opr. KM

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2017

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wzrost | ING Bank Śląski | zysk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »