4fun Media buduje nową strategię
Rada nadzorcza 4fun Media zaakceptowała strategię spółki zakładającą m.in. umocnienie pozycji kanałów tematycznych, dywersyfikację przychodów i poszukiwanie dla firmy partnerów lub inwestora - poinformowała spółka w komunikacie. Do kanałów Grupy ma dostęp ponad 8,5 mln gospodarstw w Polsce.
4fun Media zamierza koncentrować się na rynkach, na których działa obecnie. Planuje wzrost skali realizowanych inwestycji i umocnienie pozycji swoich kanałów tematycznych na rynku kablowo-satelitarnym.
Celem firmy jest też "budowa pozycji spółki w nowych kanałach dystrybucji sygnału telewizyjnego oraz w najbardziej rozwojowych obszarach mediów cyfrowych". Ma to nastąpić poprzez rozwój organiczny lub w wyniku akwizycji podmiotów o komplementarnym zakresie działalności.
Kolejnym założeniem strategii jest budowa wartości "poprzez aktywne poszukiwanie partnerów prowadzących działalność na rynku mediów w Polsce lub za granicą celem nawiązania współpracy operacyjnej, zawiązania aliansu kapitałowego lub pozyskania inwestora strategicznego".
Pieniądze na realizację wymienionych celów mają pochodzić w znacznej części z zysku wypracowanego w kolejnych latach.
- Będzie on głównie efektem skutecznego wykorzystania przewag konkurencyjnych, wzrostu przychodów z prowadzonej działalności oraz utrzymywania dwucyfrowego poziomu marży operacyjnej - napisano w komunikacie.
Możliwe będzie też częściowe sfinansowanie inwestycji kredytem lub emisją papierów dłużnych.
Spółka zamierza dywersyfikować źródła przychodów i utrzymywać zadłużenie na bezpiecznym poziomie .
- Zarząd 4fun Media rekomenduje wypłatę z zeszłorocznego zysku ok. 6,1 mln zł dywidendy, czyli 1,5 zł na akcję - podała spółka w treści uchwał podjętych przez radę nadzorczą. Pozostałą część zysku w wysokości 4,1 mln zł zarząd chce przelać na kapitał zapasowy. Z zysku za 2011 r. spółka wypłaciła w formie dywidendy 7,1 mln zł, co dało 1,75 zł na akcję.
Grupa 4fun Media zakłada w swoich planach finansowych na 2013 r. wyższy poziom przychodów i zysku netto niż w 2012 r. - poinformowała w liście do akcjonariuszy prezes, Ewa Czekała. Spółka chce wypłacić dywidendę z zeszłorocznego zysku.
"Zarząd 4fun Media wyraził wcześniej przekonanie, iż 2013 rok powinien być jeszcze lepszy (niż 2012 r. - przyp. PAP).
W związku z postępującą cyfryzacją, rynek telewizyjny znajduje się w okresie znaczących zmian. Nadawcy szukając możliwości wzmocnienia pozycji rynkowej, inwestować będą w rozwiązania technologiczne poszerzające dostępność sygnału telewizyjnego oraz w zintegrowaną z innymi mediami interaktywność, która umożliwiać będzie dotarcie do widza z różnych poziomów - napisała prezes w liście.
"(...) plany finansowe na rok 2013 są bardzo ambitne. Zakładają one dalsze wzrosty udziałów rynkowych, a w efekcie jeszcze wyższy poziom przychodów ze sprzedaży oraz skonsolidowanego wyniku finansowego netto" - dodała.
Prognoza
W 2012 roku Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. kontynuowała działalność operacyjną na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych, koncentrując się na czterech głównych obszarach aktywności: produkcji i nadawaniu własnych kanałów tematycznych o profilu muzyczno-rozrywkowym (4fun.tv, RBL.TV i TV.DISCO), produkcji programów telewizyjnych i formatów interaktywnych, rozbudowie multimedialnej platformy internetowej powiązanej z rozwojem technologicznym oraz dystrybucji kanałów tematycznych na rynek polski.
Zarząd ma ambicję, aby w nadchodzących latach umocnić pozycję Grupy Kapitałowej 4fun Media S.A. jako lidera technologicznego wśród telewizji muzycznych w Polsce i stać się głównym beneficjentem nowych trendów rynkowych. Strategicznym celem Zarządu Program Sp. z o.o. na 2013 rok jest dalsza rozbudowa portfolio kanałów tematycznych, reprezentowanych na rynku polskim. Obecnie prowadzone są w tej sprawie rozmowy z kolejnymi nadawcami zagranicznymi.
Zdaniem analityków DM BGŻ
Priorytetem działań Grupy są inwestycje w rozwój własnych kanałów muzycznych. Według szacunków, do oferowanych przez nią kanałów ma dostęp ok. 61proc. abonentów telewizji kablowej i 80 proc. telewizji satelitarnej, co daje łączną wartość ponad 8,5 mln gospodarstw w Polsce. Ze względu na profil prowadzonej przez siebie działalności spółka narażona jest m.in. na odwrót od telewizji ku innym formom dystrybucji treści muzycznych oraz video. Dominującym akcjonariuszami 4fun Media S.A. są Nova Group (Cyprus) Limited z siedzibą w Nikozji. Wśród inwestorów finansowych można wymienić Noble Funds TFI S.A. oraz PZU Asset Management S.A.