A.pl Internet debiutuje na NewConnect
Akcje A.pl Internet - spółki zarządzającej siecią e-delikatesów A.pl i e-sklepem Fresh24.pl - trafią jutro do obrotu na NewConnect. Ze sprzedaży 400 tys. akcji serii F spółka pozyskała w ramach oferty prywatnej 3 mln zł z przeznaczeniem na rozwój działalności i umocnienie pozycji rynkowej.
Już na początku przyszłego roku spółka zamierza rozszerzyć dostępność oferty biurowej, chemii gospodarczej i wybranych produktów spożywczych na całą Polskę. Dodatkowo, pełna oferta spożywcza ma być stopniowo wprowadzana w kolejnych miastach Polski.
- Jak najszybsze poszerzanie skali działalności jest naszym priorytetem. Z jednej strony umożliwi nam to umocnienie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku e-grocery. Z drugiej - silna ogólnopolska sieć stanowi bardzo atrakcyjny kanał dotarcia z ofertą marketingową do klientów. Na zlecenie producentów z branży spożywczej czy FMCG możemy nie tylko wysyłać wraz z zakupami materiały informacyjne, ale także próbki produktów, a następnie za pomocą telemarketingu weryfikować opinie klientów.
Już spotykamy się z zainteresowaniem firm tego typu usługami i realizujemy pierwsze projekty. Zakładamy, że w przyszłości będzie to dla nas również dodatkowe źródło przychodów i sposób na zwiększenie rentowności biznesu - komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet.
A.pl to jedne z największych e-delikatesów działających w Polsce. Na koniec 2010 roku z przychodami 5,17 mln zł spółka A.pl Internet plasowała się na piątym miejscu wśród największych firm działających na rynku e-grocery w Polsce. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy z warszawskiego sklepu A.pl przekształciła się w sieć o zasięgu ogólnokrajowym otwierając oddziały w kolejnych miastach, a w październiku br. zakupiła warszawski e-supermarket Fresh24.pl, umacniając swoją pozycję na stołecznym rynku.
Sklepy A.pl obsługują mieszkańców 25 miast w różnych regionach Polski, a wraz z rozwojem sieci systematycznie rosną również przychody A.pl Internet i liczba obsługiwanych klientów. Tylko w listopadzie wartość dostaw wyniosła ponad 1 mln zł. netto, co stanowi wzrost o 126 proc. w stosunku do listopada 2010. Jednocześnie liczba zrealizowanych dostaw zwiększyła się o 186 proc., a liczba klientów o 208 proc. Zarząd A.pl Internet szacuje, że w IV kwartale 2012 roku spółka osiągnie próg rentowności. Na rozwiniętym rynku stołecznym A.pl Internet przekroczyła go już przy rocznych przychodach na poziomie ponad 6 mln zł netto.
Rynek e-grocery stanowi w Polsce ok. 0,1 proc. wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy światowa średnia to 1,5 proc. Zarząd spółki oczekuje, że w najbliższych latach nastąpi bardzo dynamiczny wzrost rynku zakupów spożywczych przez internet - nawet ponad 30 proc. rocznie - i w rezultacie w ciągu 5 lat wartość e-grocery w Polsce może stanowić od 1,8 do 2,5 mld zł. Teraz wartość tego rynku szacuje się na 200-300 mln zł.
Do obrotu na NewConnect trafi 3.973.600 akcji A.pl Internet (serii A, B, C, D, E i F) o nominalnej wartości 397.360 zł. W ramach oferty prywatnej akcje były sprzedawane w cenie 7,5 zł za walor.
A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Sklepy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, teraz świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.
Asortyment delikatesów A.pl liczy blisko 20 tysięcy artykułów, wśród których są produkty spożywcze i chemia gospodarcza, a także artykuły biurowe, zoologiczne oraz sprzęt AGD. W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action. W październiku 2011 r. A.pl Internet kupiła warszawski sklep internetowy Fresh.24 pl.
Opr. MM