Reklama

AB chce utrzymać tempo wzrostu sprzedaży

AB w drugiej połowie roku obrotowego 2012/13 chce utrzymać tempo wzrostu sprzedaży z pierwszej połowy roku i poprawić obecną rentowność. Jeszcze w tym roku spółka planuje rozpoczęcie budowy centrum logistycznego pod Wrocławiem. Pomimo planowanej inwestycji nie wyklucza wypłaty części zysku na dywidendę.

"Naszym celem jest utrzymanie tempa wzrostu sprzedaży z pierwszej połowy roku. Drugi cel to poprawa obecnej rentowności. Wzrost sprzedaży oczywiście będzie łatwiej osiągnąć niż wzrost rentowności" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes AB Andrzej Przybyło.

"W ramach realizacji celu jakim jest poprawa rentowności wciąż optymalizujemy niskokosztowy system zarządzania spółką. Będziemy poszerzać naszą działalność o nowe segmenty produktowe, poszerzać zakres usług dodatkowych oferowanych partnerom i kontrahentom, wprowadzać do oferty nowe wysokomarżowe produkty i szukać dotąd nieeksplorowanych nisz rynku" - dodał.

Reklama

Poinformował też, że AB finalizuje umowę, która pozwoli spółce poszerzyć portfolio marek własnych.

AB w pierwszym półroczu roku obrotowego 2012/13 wypracowało ponad 2,85 mld zł przychodów, co oznacza ponad 20 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Zysk netto w tym czasie spadł do 26 mln zł z 31,7 mln zł.

Prezes poinformował, że przed końcem roku powinny ruszyć prace nad budową nowego centrum logistycznego pod Wrocławiem.

"Przygotowujemy się do rozpoczęcia rozbudowy magazynu, kończymy proces wyboru wykonawcy i budowa powinna ruszyć w tym roku" - powiedział.

Inwestycja, której maksymalna wartość to około 82 mln zł będzie miała trzy źródła finansowania: kredyt inwestycyjny, grant unijny i środki własne.

"Pomimo tej inwestycji nie wykluczam, że część zysku za ten rok może trafić na dywidendę, jeśli będziemy mieli dobre wyniki" - powiedział Przybyło.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »