Abpol Company Polska S.A. stabilizuje wyniki finansowe

Abpol Company Polska S.A. stabilizuje wyniki finansowe w 1 kw. 2014 r. Emitent wypracował w tym okresie zysk netto w wysokości 49 tys. zł przy przychodach na poziomie 1.165 tys. zł. Dużym sukcesem było także wprowadzenie produktów Spółki do kolejnych znaczących sieci sprzedażowych.

Abpol Company Polska S.A. stabilizuje wyniki finansowe w 1 kw. 2014 r. Emitent wypracował w tym okresie zysk netto w wysokości 49 tys. zł przy przychodach na poziomie 1.165 tys. zł. Dużym sukcesem było także wprowadzenie produktów Spółki do kolejnych znaczących sieci sprzedażowych.

W analogicznym okresie ub. roku Abpol osiągnął 119 tys. zł zysku netto, a sprzedaż wyniosła 1.627 tys. zł. Nieco lepsze wyniki finansowe w 2013 r. wynikały z końcowej sprzedaży poprzedniej marki prezerwatyw Rosetex do jej nabywcy firmy Reckitt Benckiser, co miało istotny wpływ na zwiększenie wielkości sprzedaży. Warto jednak zauważyć, że Spółka po raz kolejny odnotowała dodatni wynik na poziomie EBITDA, który świadczy o rentowności działalności podstawowej.

"W nadchodzącym kwartale zaczną być już widoczne pierwsze efekty podjętych działań mających na celu wprowadzenie produktów do sieci convenience oraz handlu nowoczesnego. Spółka oczekuje w związku z tym sukcesywnego wzrostu obrotów i zysków." - mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

Reklama

Pierwszy kwartał był okresem wzmożonych wejść produktów Spółki do nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kilka dni później Abpol przedłużył umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty Spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

"Ze względu na zmiany w sposobie dystrybucji - przejmowanie rynku tradycyjnego przez różnego formatu sieci handlowe - Spółka stara się możliwie jak najszybciej wprowadzić swoje produkty do tego kanału sprzedaży. W chwili obecnej trwają rozmowy z kilkunastoma sieciami i jeszcze w II kwartale część z nich powinna zostać sfinalizowana." - dodaje Wejner.

W 2013 r. Spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74% wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7.780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15% od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6.744 tys. zł.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »