AdMassive emituje akcje, aby przejąć spółkę z Wielkiej Brytanii
Notowana na NewConnect spółka AdMassive SA (Walor: AMG) , działająca w segmencie e-marketingu i wsparcia sprzedaży, przeprowadzi prywatną emisję akcji serii C. Pozyskane w ten sposób środki spółka przeznaczy na sfinansowanie przejęcia i rozwój spółki StrongestMedia Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Oczekiwana maksymalna wartość emisji wynosi 4 mln zł, przy cenie jednej akcji na poziomie 12 zł. Oferta będzie skierowana do inwestorów prywatnych oraz instytucjonalnych.
- Przejęcie spółki umożliwi AdMassive obsługę nowych klientów brytyjskich, zainteresowanych sprzedażą swoich produktów do mniejszości narodowych, w tym Polonii. Polacy są najliczniejszą, po Hindusach, grupą imigrantów w Anglii. Coraz więcej firm kieruje przekazy reklamowe bezpośrednio do nich - podkreśla Rafał Michalczyk, prezes AdMassive SA.
StrongestMedia działa na rynku usług e-marketingowych w Wielkiej Brytanii od ponad 5 lat. Dotychczas firma współpracowała z m.in. z Tesco, Lloyds, WesternUnion czy MoneyGram, realizując projekty skierowane dla Polaków mieszkających w Anglii.
Akwizycja firmy StrongestMedia przez AdMassive jest kolejnym krokiem do umacniania pozycji spółki na rynku brytyjskim. Dotychczas AdMassive sprzedawał swoje usługi za pośrednictwem współpracujących z nim domów mediowych.
W październiku br. AdMassive nabył 80 proc. udziałów w StrongestMedia za kwotę 1,2 mln zł. Transakcja ma charakter warunkowy, Strongest Media zobowiązało się osiągnąć wynik netto na poziomie 130 tys. GDP (ok. 676 tys. zł) w II połowie 2012. Kapitał na emisję został pozyskany poprzez emisję i sprzedaż obligacji dotychczasowym właścicielom spółki.
- Dzięki przejęciu StrongestMedia zdobywamy nowe kanały dystrybucji naszych produktów, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy wyniku finansowego spółki - dodaje R. Michalczyk.
AdMassive rozpoczęła działalność operacyjną w 2009 roku. W 2011 roku spółka miała ponad 12 mln zł przychodów (wobec ok. 3 mln zł przychodów rok wcześniej) oraz ponad 1 mln zł zysku EBITDA i 800 tys. zł zysku netto.
Po trzech kwartałach 2012r. przychody spółki zwiększyły się o 34 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011r. i wyniosły ponad 11 mln zł. Zysk netto w omawianym okresie wyniósł 686 tys. zł i był wyższy o 116 proc. w porównaniu do trzech kwartałów 2011 r.
Opr. MD