Admiral Boats opublikował wyniki za I kwartał 2014 r.

Admiral Boats SA, jedyna spółka reprezentująca polski przemysł jachtowy i stoczniowy której akcje i obligacje znajdują się w obrocie giełdowym, wypracowała w I kwartale 2014 r. ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży ogółem. Zysk ze sprzedaży wzrósł w stosunku do I kw. ub. r. ponad czterokrotnie i wyniósł ponad 1,1 mln zł.

Admiral Boats SA, jedyna spółka reprezentująca polski przemysł jachtowy i stoczniowy której akcje i obligacje znajdują się w obrocie giełdowym, wypracowała w I kwartale 2014 r. ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży ogółem. Zysk ze sprzedaży wzrósł w stosunku do I kw. ub. r. ponad czterokrotnie i wyniósł ponad 1,1 mln zł.

Spółka koncentruje się na modernizacji i uruchamianiu produkcji w nowym zakładzie w Tczewie w woj. pomorskim, który powstał na bazie przejętego w 2013 r. majątku. Wykorzystując jego potencjał w marcu spółka zrealizowała pierwszy kontrakt na budowę konstrukcji stalowych dla przemysłu okrętowego.

Admiral Boats prowadzi działalność charakteryzującą się silną sezonowością. Pierwszy kwartał jest okresem, w którym spółka ponosi koszty związane z utrzymaniem produkcji oraz przygotowaniem do realizacji zamówień w nowym sezonie. W okresie tym wynik obciążają prace montażowe, zakupy surowców oraz koszty stałe.

Reklama

Ponadto na wyniki istotny wpływ miała inwestycja w przejęcie majątku Stoczni Tczew oraz związane z tym działaniem wydatki na jego pełne dostosowanie do potrzeb Admiral Boats. W wyniku inwestycji w tczewski zakład o 1/3 r/r wzrosła amortyzacja.

- Biorąc pod uwagę zaangażowanie kadry w proces uruchamiania produkcji w Tczewie jesteśmy bardzo zadowoleni z poziomu przychodów uzyskanych finalnie w pierwszym kwartale, w którym odnotowaliśmy niemal 2-proc. wzrost r/r. Z kolei patrząc na czynniki zewnętrzne pozytywną oznaką jest dodatni wskaźnik konsumpcji w Holandii, gdzie trafia najwięcej naszych łodzi. Nie bez znaczenia były również dobre warunki pogodowe, które panowały w tym okresie w krajach Europy Zachodniej i krajach skandynawskich. Spowodowało to wzrost zamówień oraz wcześniejsze rozpoczęcie sezonu sprzedaży niż zazwyczaj - powiedział Andrzej Bartoszewicz, prezes Admiral Boats.

W bilansie spółki, przejęcie majątku Stoczni Tczew spowodowało podwojenie r/r wartości aktywów trwałych, będących w posiadaniu spółki. Z tego samego tytułu spółka wykazuje pozycję ujemną wartość firmy. Ponadto w układzie r/r kapitały własne wzrosły z niecałych 15 mln zł do ponad 32 mln zł.

- W wynikach kolejnego kwartału uwzględnimy przesunięcie realizacji niektórych zamówień z pierwszego kwartału br. Ponadto w związku ze zwiększoną liczbą zamówień (m.in. na skutek dobrych warunków pogodowych w kwietniu i maju) spodziewamy się wzrostu przychodów. Jednak obecnie najwięcej pracy poświęcamy, aby w ciągu kilku kwartałów inwestorzy zobaczyli solidne efekty inwestycji w Tczewie - dodaje Andrzej Bartoszewicz.

Admiral Boats

Admiral Boats SA, spółka organizująca proces produkcji i dystrybuującą łodzie motorowe, jest jedynym reprezentantem polskiego przemysłu jachtowego i stoczniowego notowanym na rynku kapitałowym. Od lipca 2011 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect a obligacje na rynku Catalyst.

Strategicznym interesariuszem oraz akcjonariuszem posiadającym największy pakiet akcji jest Wiesław Kleba, który bezpośrednio posiada akcje stanowiące 31,83 proc. w kapitale zakładowym, a pośrednio, działając w porozumieniu (domniemanie ustawowe) z akcjonariuszami powiązanymi osobowo tj. Haliną Kleba i Pauliną Kleba posiada 24.650.000 głosów stanowiących 35,03 proc. kapitału zakładowego, uprawniających do takiego samego udziału w głosach na walnym zgromadzeniu.

Od momentu zawiązania spółki w 2010 r. Admiral Boats stale rozwija swoją działalność. W 2010 r. spółka miała w ofercie 12 modeli łodzi. W 2011 r. oferta została poszerzona do 25 modeli łodzi, w 2012 r. spółka oferowała już 40 modeli. Aktualnie w jej ofercie znajduje się ponad 60 modeli łodzi.

Polska posiada bogatą tradycję w produkcji jachtów i małych łodzi, a polscy konstruktorzy cieszą się od wielu lat międzynarodowym uznaniem. Szacuje się, że potencjał polskich stoczni, to produkcja 22.000 jednostek pływających rocznie. Pod względem produkcji łodzi motorowych do 9 metrów długości polskie stocznie są na drugim miejscu za Stanami Zjednoczonymi.

Strategia rozwoju Admiral Boats przewiduje produkcję nowych modeli łodzi sportowych i rekreacyjnych. Spółka przygotowuje się do wejścia na nowe rynki zbytu. W latach 2009 - 2010 spółka nawiązała współpracę z największymi importerami łodzi z Holandii, a także z dealerami z Norwegii, co pozwoliło na zwiększenie sprzedaży, która w 2010 r. osiągnęła poziom ponad 700 sztuk łodzi różnego typu, natomiast w 2011 r. osiągnęła poziom 1.000 sztuk, zaś w 2012 r. poziom ten kształtował się powyżej 1.031 sztuk, z kolei w 2013 r. spółka sprzedała 1.078 łodzi.

Admiral Boats eksportuje na rynki Europy Zachodniej i Północnej ponad 95 proc. produkcji, m.in. do Holandii (rynek strategiczny), Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski. Ponadto od 2013 r. spółka realizuję również sprzedaż na nowych rynkach zbytu, tj. w Szwajcarii, Słowenii, Turcji, Austrii, Francji, na Cyprze, Finlandii i w Rosji.

Aktualnie w ofercie znajdują się:

łodzie motorowe z serii Sport - "Ocean Master Line", od 4,7 m długości do ponad 7 m długości, które mogą być wyposażone w silnik lub silniki o łącznej mocy 300 KM,

tradycyjne łodzie typu sloep - "Admiral Line -: sloep", które są bardzo popularne na rynku holenderskim. Modele łodzi typu "sloep" obejmują jednostki od długości 3,6 m aż po jednostki dochodzące do 10 m,

łodzie z typu Fish - "Fish Line" ukierunkowane w szczególności dla miłośników wędkarstwa,

łodzie z serii "Classic Line",

łodzie pontonowe typu RIB (ang. Rigid Inflatable Boat - hybryda łodzi z pontonem, tj. pneumatyczna łódź ze sztywnym dnem).

Łodzie Admiral Boats cechuje wysoka jakość, bezpieczeństwo i konkurencyjna cena. Admiral Boats zdobył szereg wyróżnień oraz nagród, m.in.:

Admiral 760 HTS - złoty medal otrzymany na XIV Targach Wiatr i Woda w Warszawie 2012, w kategorii jachty motorowe - innowacyjność i jakość wykonania,

Oceanmaster 630 - kwalifikacja do finału konkursu na najlepszą łódź podczas Targów w Londynie,

Admiral 760 HT - złoty medal na XIV Targach Boatshow w Łodzi,

Jachty motorowe - złoty medal w XIV Targi żeglarstwa i sportów wodnych - Poland Boatshow Łódź 2012,

Admiral Boats otrzymał gwóźdź Targów "Wiatr i Woda" 2013 - nagroda miesięcznika "Żagle" im. Jerzego Fijki w kategorii "Jachty motorowe, małe",

Wyróżnienie Gdynia Yacht Design na Targach "Wiatr i Woda" w 2011 r.

Większość produkowanych przez Admiral Boats łodzi bazuje na projektach opracowanych przez własne biuro projektowe. Spółka posiada certyfikat ISO 9001 - 2008, wydany przez Germanischer Lloyd Polen. Wszystkie łodzie posiadają znak bezpieczeństwa CE przyznawany przez instytucję certyfikującą Polski Rejestr Statków. Dodatkowo spółka zastrzegła na terenie Unii Europejskiej wzory użytkowe swoich łodzi.

Admiral Boats prowadzi działalność w zakładzie w Bojanie (woj. pomorskie) oraz w halach produkcyjnych w pobliskich miejscowościach Rąb i Kamień. W czerwcu 2013 r. Spółka nabyła majątek Stoczni Tczew (w jego w skład wchodzą nieruchomości, majątek ruchomy, maszyny i urządzenia oraz wyposażenie). W efekcie, w drugiej połowie 2013 r. część produkcji została przeniesiona do nowego zakładu produkcyjnego.

Celem zakupu ww. majątku było docelowe przeniesienie produkcji z wynajmowanych dotychczas obiektów, w kliku rozproszonych lokalizacji i połączenie prowadzenia działalności gospodarczej w jednym miejscu. Ponadto będzie on wykorzystany do usprawnienia linii produkcyjnych oraz zwiększenia możliwości produkcyjnych. Dodatkowo powyższa inwestycja pozwoli zminimalizować sezonowość produkcji poprzez zdywersyfikowanie portfela zamówień poprzez świadczeniu usług remontowych dla przemysłu stoczniowego oraz wykonywanie zleceń konstrukcji stalowych a w przyszłości konstrukcji aluminiowych.

Ponadto w celu minimalizacji sezonowości w stosunku do przychodów ze sprzedaży spółka od sierpnia 2012 r. rozpoczęła produkcję komponentów z laminatu dla transportu autobusowego. Uruchomiono także dział produkcję przyczep podłodziowych, który wykonuje przyczepy zarówno dla produkowanych przez spółkę łodzi, jak i stanowi odrębny produkt dystrybuowany przez dealerów.

Oprócz nawiązywania współpracy z nowymi dystrybutorami łodzi, Admiral Boats zamierza otworzyć własne centra dystrybucji w Holandii, Norwegii oraz na terenie Niemiec. W celu zwiększenia mocy produkcyjnej spółka planuje również uruchomienie dodatkowych wydziałów produkcyjnych.

Admiral Boats jest notowany na rynku NewConnect w sektorze spółek technologicznych (nazwa skrócona ADMIRAL, ticker: ADM).

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »