Agora miała 8,2 mln zł zysku netto

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2014 roku 8,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 10,4 mln zł zysku rok temu. Wynik okazał się znacząco wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 0,3 mln zł straty netto.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wyniki były obciążone odpisem w wysokości 15,1 mln zł. Odpis dotyczył dwóch miesięczników wydawanych przez Agorę.

Grupa odnotowała w czwartym kwartale 8,5 mln zł dodatniego wyniku w pozycji podatek dochodowy. W raporcie podano, że na wynik w kwocie 8 mln zł wpływ miało rozliczenie transakcji aportu i leasingu zwrotnego nośników reklamowych, przeprowadzonej w ramach optymalizacji działalności operacyjnej spółek należących do segmentu reklamy zewnętrznej.

Wynik operacyjny grupy Agory w ostatnim kwartale 2014 roku wyniósł 1,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 15,3 mln zł straty. Analitycy oczekiwali wyniku EBIT na poziomie minus 2,4 mln zł.

Reklama

Zysk EBITDA spółki spadł natomiast do 25,4 mln zł z 39 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 21,2 mln zł. Po wyłączeniu odpisów aktualizacyjnych wynik EBITDA Agory był nieco lepszy niż przed rokiem.

Marża EBITDA grupy w czwartym kwartale, po oczyszczeniu o odpis aktualizacyjny, wyniosła 12,1 proc. wobec 13 proc. rok wcześniej.

Przychody Agory wyniosły 333,7 mln zł, wobec 300,3 mln zł rok wcześniej, i były o 6,6 proc. powyżej prognoz rynkowych, które zakładały 313 mln zł.

W całym 2014 roku grupa wypracowała 1,102 mld zł przychodów (wzrost rok do roku o 2,7 proc.), 18,3 mln zł straty operacyjnej (w 2013 roku 7,4 mln zł zysku) oraz 12,5 mln zł zysku netto (rok temu 0,5 mln zł zysku netto).

Agora szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć w ty mroku od 2 do 4 proc. w porównaniu z 2014 r. Rynek reklamy w dziennikach ma skurczyć się według szacunków grupy o 12-15 proc. - podała Agora w raporcie kwartalnym.

Agora szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w 2015 roku wzrośnie o 3-5 proc., a internetowej o 6-8 proc. Wartość wydatków na reklamy w czasopismach ma spaść o 8-11 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć natomiast o 4-6 proc., a reklama zewnętrzna o 1-3 proc.

Agora szacuje, że w 2014 roku rynek reklamy wzrósł o ponad 2,5 proc. W każdym z kwartałów ubiegłego roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 r. W czwartym kwartalne wzrost wyniósł prawie 3 proc

Wyniki grupy Agory w IV kw. 2014 roku vs. konsensus PAP (tabela)

4Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 333,7 313,0 6,6% 11,1% 36,8% 1102,4 2,7%
EBITDA 25,4 21,2 20,0% -34,9% 81,4% 77,8 -24,8%
EBIT 1,1 -2,4 - - -88,8% -18,3 -
Zysk netto 8,2 -0,3 - - - -12,5 -
marża EBITDA 7,6% 6,8% 0,85 -5,38 1,87 7,1% -2,58
marża EBIT 0,3% -0,8% 1,10 -4,77 -3,69 -1,7% -4,19
marża netto 2,5% -0,1% 2,58 -1,01 6,60 -1,1% -1,20

Agora podtrzymuje średnioterminowe cele rentowności dla poszczególnych segmentów działalności. Grupa podtrzymuje też zobowiązanie dotyczące uruchomienia drugiego etapu skupu akcji własnych do czerwca tego roku - podali przedstawiciele grupy na piątkowej konferencji.

- Celem dla segmentu internetowego pozostaje 20 proc. rentowności operacyjnej w 2018 roku. Grupa chce ponadto do 2018 roku dojść do 20 proc. rentowności w segmencie film i książka, a rok wcześniej rentowność segmentu radiowego ma osiągnąć 9 proc., a reklama zewnętrzna 9-10 proc. - powiedział prezes Agory Bartosz Hojka.

Na koniec 2014 roku rentowność działalności internetowej wyniosła odpowiednio 16,3 proc., segmentu filmu i książki 4,7 proc., segmentu radiowego 10,4 proc., a reklamy zewnętrznej 4,1 proc.

Przedstawiciele grupy podtrzymali, że plan uruchomienia drugiej części skupu akcji własnych ruszy do czerwca tego roku.

- Nadal jesteśmy zobowiązani uchwałami WZ w sprawie skupu akcji własnych i zamierzamy je realizować - powiedział prezes Hojka.

W czerwcu 2014 roku ZWZ Agory uchwaliło Program Nabywania Akcji Własnych, w ramach którego spółka może nabyć, w drodze jednej lub dwóch ofert, nie więcej niż 3.638.380 akcji, które stanowią nie więcej niż 10 proc. kapitału zakładowego spółki. Następnie w sierpniu, w ramach owego programu, spółka ogłosiła ofertę skupu do 2.779.970 akcji własnych po cenie 12 zł za jedną nabywaną akcję.

Prezes Bartosz Hojka ocenił, że 2015 rok może być pod względem atrakcyjności repertuaru podobny do rekordowego 2014 roku. Grupa chce w 2015 roku dalej zwiększać liczbę kin Helios.

W 2015 roku Agora chce wprowadzić do kin własną produkcję filmową. Na przyszły rok grupa planuje 8-9 projektów kinowych, realizowanych w połowie w układzie koprodukcyjnym, a w przypadku pozostałych produkcji - dystrybucyjnym.

Agora pozostaje ponadto zainteresowana kanałem na platformie MUX-8. Kanał Stopklatka ma, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, osiągnąć rentowność w 2015 roku.

W segmencie prasowym celem dla cyfrowej dystrybucji Gazety Wyborczej pozostaje 75 tys. prenumerat do 2016 roku. Prezes Hojka zwrócił uwagę, że dynamiczny wzrost liczby użytkowników w czwartym kwartale 2014 wynikał z uruchomienia sprzedaży instytucjonalnej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Agora | Gazeta Wyborcza | Netta Barzilai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »