Agroliga startuje z marką własną
Grupa spożywcza Agroliga, notowana na NewConnect zarejestrowała własną markę handlową "Agroliga" pod którą będzie sprzedawać olej słonecznikowy, mleka i produkty mleczne. Latem 2014 r. Spółka planuje uruchomić punkt sprzedaży w centrum Charkowa, w którym znajdzie się własna produkcja.
W przyszłym roku Agroliga rozpocznie testową sprzedaż wyrobów pod marką własną. Próbna sprzedaż będzie dotyczyła mleka i produktów mlecznych. Produkcją wyrobów z mleka na zajmą się zakłady, z którymi Agroliga od dłuższego czasu współpracuje w zakresie dostaw surowca. Sprzedaż będzie realizowana w punkcie handlowym, znajdujący się w ścisłym centrum Charkowa.
Spółka będzie pozycjonować swoje produkty jak lokalny, ekologiczny wyrób i kierować je do średnio zamożnych mieszkańców regionu Charkowa - drugiego pod względem wielkości miasta Ukrainy. Władze Agroligi bazując na wynikach testowej sprzedaży podejmą decyzję o dalszych kierunkach rozwoju projektu. Docelowo firma chce wprowadzić również olej słonecznikowy pod marką własną.
- Rozpoczęcie działalności w segmencie marek własnych jest konsekwencją naszych zapowiedzi w strategii ogłoszonej w połowie tego roku. Widzimy duży potencjał we wprowadzeniu lokalnych, ekologicznie czystych produktów w chłonnym regionie Charkowa. Dodatkowo, liczymy, że marki własne okażą się kolejnym istotnym czynnikiem wzrostu naszego biznesu może znacząco wpłynąć na poprawę marży Grupy - uważa Alexander Berdnyk, Prezes Agroligi. Spółka planuje realizować projekt wdrożenia swojej marki ze środków własnych.
Podstawowymi kierunkami rozwoju Spółki działalności jest produkcja oleju, zbóż i mleka. Grupa Kapitałowa Agroliga, zarejestrowana na Cyprze ma pięć ukraińskich spółek, w większości prowadzących działalność w rejonie Charkowa. Grupa wykorzystuje nowoczesne technologie produkcji rolnej i aspiruje do lokalnego lidera w produkcji oleju. W planach Spółki na najbliższe lata jest rozszerzenie pogłowia bydła mlecznego, zwiększenie produkcji oleju i zbóż. W 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 16,5 mln euro, natomiast zysk netto Spółki osiągnął 3,16 mln euro. Od lutego 2011 r. Agroliga jest notowana na NewConnect.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze