Reklama

Agroma S.A. opublikowała wyniki po IV kwartale 2011 r.

Firma handlowo-produkcyjna Agroma S.A. (NewConnect: AGM), działająca na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikowała wyniki finansowe po IV kwartale 2011 r.

Po czterech kwartałach 2011 spółka zanotowała blisko 38 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 70 proc. w porównaniu z 2010 r., gdy wyniosły ponad 22 mln zł.

Reklama

Wartość towarów, w tym urządzeń, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów, sprzedanych przez Agromę w 2011 roku była o ponad 15 milionów złotych wyższa niż w 2010 r.

- Tak znaczący wzrost sprzedaży pokazuje, że nasze produkty cieszą się dużą popularnością i zaufaniem klientów. Także rozszerzanie asortymentu i zwiększanie portfolio produktów pod marką własną zwiększyło naszą sprzedaż - powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.

Sezon jesienno-zimowy tradycyjnie jest okresem, gdy sprzedaż sprzętu ogrodniczego nieco spada.

- Od kilku lat rozszerzamy naszą ofertę, wprowadzając m.in. odśnieżarki i piły niezbędne przy niektórych pracach leśnych i ogrodniczych, aby zapobiec tym sezonowym wahaniom - wyjaśnił prezes Staszewski.

- Jednak w tym roku pogoda okazała się niesprzyjająca. Brak śniegu i dodatnie temperatury uniemożliwiły prace leśne i niekorzystnie odbiły się na funkcjonowaniu całej branży - dodał.

Sprawdź bieżące notowania spółki Agroma na stronach INTERIA.PL

Po czterech kwartałach spółka zanotowała 217 tys. zł straty netto. Jest to efekt czynników niezależnych od spółki - przede wszystkim osłabienia złotego.

Między wrześniem a grudniem 2011 spadek złotego do dolara i euro wyniósł około 20 procent. Wahania te wpłynęły na większy od zakładanego wzrost kosztów finansowych, wynikających głównie z różnic kursowych. Wyniosły one w czwartym kwartale 797 tys. złotych.

Obecnie Agroma prowadzi działania, mające na celu ograniczenie wpływu różnic kursowych na wyniki spółki.

- Jestem pewien, że już wkrótce będziemy mogli poinformować państwa o wynikach tych działań. Chciałbym podkreślić, że ekonomiczne fundamenty spółki są bardzo silne o czym świadczą znaczące wzrosty wskaźników EBIT i EBITDA, a sam fakt wystąpienia ujemnego wyniku finansowego jest w głównej mierze efektem przeszacowania sald walutowych na koniec roku obrotowego. Również ubiegłoroczny wzrost sprzedaży udowodnił, że potencjał rozwoju Agromy, tak jak i całego rynku, jest bardzo duży - skomentował Piotr Staszewski.

- - - - -

Agroma S.A. to polska firma handlowo-produkcyjna, działającą na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Od marca 2010 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, na rynku NewConnect.

Produkty Agromy są dostępne w około 600 punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftsman, Briggs and Stratton/Simplicity).

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: AGROMA | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »