Aiton Caldwell: Nowa marka na rumuńskim rynku telekomunikacyjnym
Aiton Caldwell SA zawarł strategiczną umowę partnerską z Media SAT, teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanego porozumienia, na rynek rumuński zostanie wprowadzona nowa marka Alonia Business - rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw. Umowę o współpracy podpisano na 5 lat, debiut rynkowy nastąpi już we wrześniu bieżącego roku.
W listopadzie ubiegłego roku spółka Aiton Caldwell poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z Media SAT. Rozpoczęto wówczas prace, mające na celu opracowanie projektu telefonii SaaS dla klientów biznesowych na rynek rumuński oraz ustalenie warunków współpracy w trakcie wdrożenia i dalszego prowadzenia produktu. W ich wyniku spółki sporządziły harmonogram, przygotowały biznes plan, model biznesowy oraz zakres kompetencji i obowiązków każdej ze stron.
Media SAT, zgodnie z zawartą umową, będzie firmą przewodnią, zarządzającą i koordynującą projekt. W ramach umowy odpowiadać będzie za sprzedaż, marketing, obsługę klienta, obsługę prawną oraz całokształt prac związanych z funkcjonowaniem Alonia Business na rumuńskim rynku telekomunikacyjnym. Aiton Caldwell natomiast dostarczy oraz zapewni utrzymanie, serwis i rozwój platformy telekomunikacyjnej, systemu rozliczeń, panelu administracyjnego, panelu użytkownika. Ponadto dostarczy drugą i trzecią linię wsparcia technicznego oraz pełne wsparcie w zakresie technologicznego oraz biznesowego know-how. Debiut rynkowy produktu zaplanowano na wrzesień bieżącego roku. Skierowany on będzie do małych i średnich firm, zatrudniających od 2 do 100 pracowników.
Usługa Alonia Business będzie realizowana na platformie operatorskiej Aiton Caldwell, która działa w oparciu o technologie Datera SA - polskiego software house, który jest znany z tworzenia wysokiej klasy kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych. Dzięki temu, że jest twórcą i właścicielem rozwiązań, które produkuje, szybko dostosowuje je do potrzeb klientów na różnych rynkach. Wysoka jakość, elastyczność technologiczna i konkurencyjność cenowa dają spółce przewagę wśród globalnych producentów podobnych rozwiązań.
Alonia Business to produkt, który zapewni swoim klientom dostęp do zaawansowanych i kompleksowych usług telekomunikacyjnych stworzonych specjalnie pod wymagania i potrzeby klientów biznesowych. Do standardowych rozwiązań w ofercie należy telefonia VoIP poszerzona o zaawansowane usługi dodatkowe w modelu SaaS takie jak IVR z syntezą mowy, wirtualny fax, poczta głosowa, przekierowania, telekonferencje, transfery połączeń. Klienci będą mieli możliwość zmiany ustawień wybranych usług oraz przeglądania billingu poprzez intuicyjny panel użytkownika dostępny poprzez www.
Zdaniem przedstawicieli Aiton Caldwell SA, nawiązana współpraca zwiastuje wymiernym sukcesem ekonomicznym. Na korzyść współpracy przemawia, będący we wstępnej fazie rozwoju, rynek hostowanych usług telekomunikacyjnych z dużą perspektywą na przyszłość oraz znacząca pozycja firmy Media SAT w branży teleinformatycznej.
- Według Romania Telecom Market Research około 4,5 miliona mieszkańców tego kraju ma dostęp do internetu, a 2,5 miliona posiada osobisty komputer, co w odniesieniu do całej populacji wynoszącej 22,5 miliona, stanowi jeden z najniższych wskaźników w Unii Europejskiej. Jesteśmy przekonani, iż rozwój technologii internetowych jest nieuchronny również w tej części Europy. Ponadto małe i średnie przedsiębiorstwa w Rumunii w dalszym ciągu posiadają niską świadomość dostępnych rozwiązań teleinformatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie oferowanymi przez nas wspólnie usługami. Chcemy wykorzystać klasyczny efekt synergii łącząc rozwiązania oraz doświadczenie Aiton Caldwell z wiedzą naszego partnera o tamtejszym rynku - poinformował Jan Wyrwiński, prezes zarządu Aiton Caldwell SA.
Firma Media SAT rozpoczęła działalność w 1997 roku. Oferuje zróżnicowaną gamę produktów i usług teleinformatycznych, począwszy od dostawy internetu, telefonii stacjonarnej, kończąc na zarządzaniu satelitarną infrastrukturą radiowo-telewizyjną. Spółka należy do grupy kapitałowej koncernu medialnego MEDIA PRO i jest właścicielem pierwszego w Rumunii komunikatora internetowego Alonia, będącego odpowiednikiem polskiego Gadu-Gadu. Nowa marka Alonia Business w zamierzeniu będzie oddzielnym produktem, skierowanym do klienta biznesowego.
- Cieszymy się, iż kilkumiesięczne negocjacje zakończyły się sukcesem. Dzięki współpracy z Aiton Caldwell SA, otrzymamy narzędzia umożliwiające nam wprowadzenie na rynek innowacyjnej usługi telekomunikacyjnej dla naszych klientów. Pozwoli nam to na rozszerzenie dotychczasowej oferty produktowej, a tym samym dywersyfikację źródeł przychodów. Jesteśmy przekonani, iż najbliższe lata upłyną na stałej i owocnej współpracy, jak również stworzą szansę dla dalszego dynamicznego rozwoju i wymiernych korzyści ekonomicznych - zarówno nam, jak i naszych Partnerom - poinformował Liviu Gheorghe, dyrektor generalny Media SAT.
Pierwsze wymierne efekty współpracy spodziewane są już w ciągu kilkunastu miesięcy. - To naturalne, iż pierwszy rok przebiegnie na promocji marki, budowania świadomości wśród potencjalnych klientów. W związku z tym zakładamy okres 1 - 1,5 roku, zanim odczujemy znaczące wpływy finansowe z tytułu umowy. W tym też okresie zamierzamy przekroczyć liczbę 1000 abonentów - klientów biznesowych. Wówczas, pierwszy roczny etap wdrożenia, uznamy za udany. W kolejnych latach, z uwagi na wzrost wiedzy o hostowanych usług telekomunikacyjnych w środowisku biznesowym, liczba ta powinna rosnąć wykładniczo - dodał Jan Wyrwiński.
Oficjalna premiera Alonia Business drugiej zaplanowana jest na wrzesień bieżącego roku.
Ekspansja na rynki zagraniczne to jeden z głównych elementów strategii rozwoju spółki, mocno podkreślony przy okazji ubiegłorocznej emisji prywatnej zwieńczonej debiutem na NewConnect. W tym celu, w połowie 2011 roku, Zarząd utworzył Dział Eksportu, którego zadaniem stała się weryfikacja możliwości ekspansji Aiton Caldwell na rynki zagraniczne, a następnie wprowadzaniem go na rynki międzynarodowe. W wyniku prac nawiązano wówczas wstępne kontakty biznesowe w Rumunii, Stanach Zjednoczonych i na Ukrainie. Na początku bieżącego roku, do kręgu zainteresowań Aiton Caldwell S.A. dołączył również rynek węgierski.
- W tej chwili trwa analiza możliwości wprowadzenia usług Aiton Caldwell na kolejne rynki zagraniczne. Zakładamy, iż w perspektywie najbliższych 2-3 lat prowadzona polityka zagraniczna przyczyni się do zajęcia przez nas pozycji znaczącego, w Europie Środkowo-Wschodniej, dostawcy telefonii dla biznesu w chmurze - pod własną marką lub z lokalnymi partnerami - dodał Wyrwiński.
Sprawdź notowania spółki Aiton Caldwell S.A.
Aiton Caldwell SA działa na polskim rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych. Głównym obszarem działania Grupy jest świadczenie usług SaaS (Software as a Service) opartych na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć internet, które można integrować z dowolnym systemem telekomunikacyjnym IP oraz z systemami tradycyjnymi.
Aiton Caldwell SA oferuje swoje rozwiązania za pośrednictwem trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe rozmowy wewnątrz sieci, przeznaczona dla klientów indywidualnych oraz firmom z segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dla mikroprzedsiębiorstw i startupów).
Opr. MM