Aiton Caldwell przyspiesza przed debiutem

Spółka Aiton Caldwell, lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla firm z sektora MSP oraz klientów indywidualnych, uruchomiła nową markę w ramach grupy - SMARTO.

Spółka Aiton Caldwell, lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla firm z sektora MSP oraz klientów indywidualnych, uruchomiła nową markę w ramach grupy - SMARTO.

Platforma integruje nowoczesne usługi telekomunikacyjne oparte na telefonii IP wraz z usługą hostingową i rozwiązaniami zapewniającymi bezpieczeństwo informatyczne, wspierając tym samym prowadzenie biznesu. Rozwiązanie, które skierowane jest do mikroprzedsiębiorstw, stanowić będzie ok. 10 proc. udziału w przychodach spółki do końca 2012 roku.

SMARTO to zintegrowany system, dostępny za pośrednictwem internetu, który łączy w sobie usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych (backupowe, antywirusowe), wspierające funkcjonowanie i zarządzanie biznesem. Rozwiązanie oferuje zintegrowane, skalowalne i elastyczne zaplecze techniczne umożliwiające prowadzenie biznesu w sposób efektywny. Opiera się na udostępnianiu swoich produktów i usług przez internet w oparciu o model SaaS (Software as a Service). Projekt realizowany jest wspólnie z firmą SuperHost.pl, jednym z liderów profesjonalnych usług hostingowych w Polsce, która dostarcza m.in. pocztę e-mail, hosting stron www oraz serwery internetowe.

Reklama

Grupę docelową SMARTO stanowią właściciele firm w dynamicznych i innowacyjnych branżach, managerowie projektów, początkujący przedsiębiorcy, którzy mają mało czasu i wiedzy technicznej, natomiast potrzebują szybko działającej infrastruktury zapewniającej wielokanałową komunikację swoich zespołów. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymają dostęp do nowoczesnych usług teleinformatycznych, na które składają się: usługi telekomunikacyjne (konto SIP, numer wewnętrzny, wirtualna centrala, wirtualny fax i telekonferencje), usługi hostingowe (hosting www, konto pocztowe, domena, konto ftp) oraz usługi bezpieczeństwa (backup danych, ochrona antywirusowa). Wprowadzone obecnie usługi to zaledwie początek. W przyszłości, zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami Klientów, planowane jest poszerzenie oferty o kolejne rozwiązania wspomagające zarządzanie firmą (CRM, e- księgowość, e-prawnik, wideokonferencje itd.).

- Wprowadzenie nowej marki na rynek zostało poprzedzone badaniem oczekiwań rynkowych. Dostarczone przez klientów uwagi i sugestie pozwoliły nam na stworzenie kompletnego produktu odpowiadającego ich potrzebom. Co ważne, większość ankietowanych firm uznało projekt SMARTO za bardzo atrakcyjne rozwiązanie. W ocenie 40 proc. respondentów oferowany produkt może realnie wesprzeć prowadzoną przez nich działalność biznesową, dlatego są oni skłonni skorzystać z naszej oferty - informuje Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell SA.

Spółka obserwuje wyraźny wzrost zainteresowania kompleksowym pakietem informatycznym, zastępującym wiele rozwiązań dostępnych u różnych dostawców. W ocenie zarządu Aiton Caldwell SA, do końca III kwartału przyszłego roku realizowane przedsięwzięcie przekroczy próg rentowności, natomiast jego udział w strukturze przychodów całej grupy wyniesie ok. 10 proc.

- Celem uruchomienia marki SMARTO jest zapewnienie silnego, wspomagającego dynamiczny rozwój, zaplecza teleinformatycznego dla startupów i młodych przedsiębiorstw. Jesteśmy przekonani, iż nowa platforma stworzy atrakcyjne warunki do prowadzenia biznesu, odpowiadając na konkretne potrzeby właścicieli firm w początkowej fazie ich działalności - twierdzi Michał Mysiak, project manager SMARTO.

Usługa SMARTO to zupełnie nowa kategoria usług telekomunikacyjnych na rynku. Marka łącząc pakiet innowacyjnych rozwiązań koncentruje się na segmencie mikroprzedsiebiorców i startupów, zazwyczaj pomijanych przez dużych graczy. Uzupełniając usługę o program edukacyjny, wprowadza specyfikę biznesu niezwykle przyjazną przedsiębiorcy.

W listopadzie br., Aiton Caldwell zadebiutuje na alternatywnym rynku NewConnect. W ramach oferty prywatnej Spółka uzyskała 1,7 mln złotych, które przeznaczy m.in. na kontynuację procesu konsolidacji polskiego rynku VoIP, ekspansję na rynki międzynarodowe oraz budowanie kanałów sprzedaży pośredniej i bezpośredniej dla nowych marek, m.in. Vanberg Systems.

Aiton Caldwell

Aiton Caldwell SA to lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych. Głównym obszarem działania Grupy jest świadczenie usług SaaS (Software as a Service) opartych na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć internet, które można integrować z dowolnym systemem telekomunikacyjnym IP z systemami tradycyjnymi. Rozwiązanie SMARTO to trzecia marka Aiton Caldwell SA. W ramach dotychczasowej działalności spółka realizuje sprzedaż swoich usług poprzez dwie niezależne linie produktowe: FreecoNet i Vanberg Systems. Pierwsza jest platformą telekomunikacyjną oferującą darmowe rozmowy wewnątrz własnej sieci. Usługa, z szacowanym na ok. 40 proc. udziałem w rynku VoIP, jest dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z segmentu SOHO. Z kolei Vanberg Systems to zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dedykowany małym i średnim przedsiębiorstwom. To usługa z jednym punktem serwisu i jedną fakturą, zastępująca dotychczasowe, mniej efektywne i droższe rozwiązania dostępne u różnych dostawców.

Opr. KM

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: usługi telekomunikacyjne | saas | spółka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »