W 2011 r. przychody ze sprzedaży wzrosły o 47 proc. do poziomu 10,2 mln zł w ujęciu nowej polityki rachunkowości. W 2010 roku osiągnęły poziom 6,9 mln zł.
- Wzrost przychodów był spowodowany przede wszystkim powiększeniem bazy klientów FreecoNet oraz Tlenofon, rozpoczęciem sprzedaży produktu Vanberg Systems, jak również zwiększeniem przychodu z rozliczeń międzyoperatorskich - informuje Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell SA.
Spółka zanotowała zysk ze sprzedaży, po zmianie polityki rachunkowości, w wysokości 687 tys. zł (spadek o 29 proc.). Wynik z działalności operacyjnej został wypracowany na poziomie 973 tys. zł (wzrost o 9 proc.), natomiast zysk netto - 758 tys. zł (wzrost o 12 proc.). Wartość EBITDA z uwzględnieniem amortyzacji, wzrastając o 32 proc., wyniosła 2 484 tys. zł.
- Pomimo poniesienia znacznych kosztów, wynikających z uruchomienia nowych linii biznesowych Vanberg Systems oraz SMARTO, udało nam się wypracować większy, niż przed rokiem, wynik netto. W bieżącym roku przewidujemy zakończenie pełnego procesu wdrożenia, zwiększenie sprzedaży wspomnianych marek, a w konsekwencji dalszy wzrost przychodów z tego tytułu - dodał Jan Wyrwiński.
W kwietniu 2011 roku, FreecoNet Tlenofon SA oficjalnie zmienił nazwę na Aiton Caldwell SA. Rebranding spółki to jeden z elementów strategii zakładającej sprawne zarządzanie, ówczesnymi i przyszłymi markami, konsolidację branży oraz planowany wówczas debiut na rynku NewConnect.
W ramach przyjętej strategii rozwoju Aiton Caldwell SA poszerzył swoją dotychczasową ofertę o dwie linie produktowe Vanberg Systems i SMARTO - działające w modelu SaaS, czyli "Software as a Service". Oferta Vanberg Systems obejmuje przede wszystkim rozwiązania usprawniające komunikację w firmie poprzez dostarczenie profesjonalnego sprzętu, usług hostowanych oraz usług centrali telekomunikacyjnej. Rozwiązanie SMARTO stanowi kompleksowy, zintegrowany system łączący usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz inne usługi wspierające funkcjonowanie i zarządzanie małą firmą. Bieżąca działalność biznesowa oraz finansowa skupiła się na opracowaniu strategii sprzedaży i rozwoju produktu SMARTO oraz Vanberg Systems.
Aiton Caldwell prowadzi intensywne działania w obszarze ekspansji zagranicznej. W połowie 2011 roku w Spółce stworzony został Dział Eksportu. Nawiązano wstępne kontakty biznesowe w krajach takich jak: Rumunia, Stany Zjednoczone i Ukraina. Owocem dotychczasowej działalności Działu Eksportu było podpisanie listu intencyjnego z rumuńskim operatorem telekomunikacyjnym MEDIASAT w IV kwartale 2011 roku. W wyniku nawiązanej współpracy obie strony rozpoczęły negocjacje, mające na celu opracowanie projektu telefonii SaaS dla klientów biznesowych na rynek rumuński oraz ustalenie warunków współpracy przy jego wdrożeniu.
9 grudnia 2011 roku, spółka zadebiutowała na alternatywnym rynku NewConnect. W drodze emisji nowych akcji serii D pozyskano kapitał w wysokości 1,68 mln zł. Środki te zostaną wykorzystane na kontynuację procesu konsolidacji polskiego rynku VoIP, rozbudowę kanałów sprzedaży oraz poszerzenie działalności na rynki zagraniczne.
- Celem debiutu było pozyskanie kapitału na dalszy rozwój oraz kontynuacja umacniania marki Aiton Caldwell dzięki jej większej transparentności i rozpoznawalności - informuje Wyrwiński.
Dynamiczny rozwój Aiton Caldwell SA spowodował konieczność reorganizacji spółki. Transformacja objęła przede wszystkim obszar zarządzania - wprowadzono zarządzanie przez procesy oraz przygotowano spółkę do rozwoju międzynarodowego. Przeniesiono siedzibę firmy na nową powierzchnię biurową w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. W wyniku konsolidacji biur zamknięte zostały pozostałe oddziały w Gdyni i Gdańsku. Celem tego działania było usprawnienie procesów w firmie, przede wszystkim umożliwienie bezpośredniej komunikacji pomiędzy poszczególnymi działami.
Lata 2011-2012 są dla spółki okresem intensywnego rozwoju, zarówno w zakresie wewnętrznych przekształceń, tworzenia nowych produktów i umacniania marki, jak i ekspansji na rynki zagraniczne. Debiutujące w roku 2011 linie biznesowe będą w kolejnych latach silnie rozwijane, równolegle z rozpoznawalną marką FreecoNet, co spowoduje dalsze umocnienie pozycji lidera na krajowym rynku telekomunikacyjnym.
- Prognozujemy, iż produkty Vanberg Systems oraz Smarto odniosą sukces komercyjny w Polsce w ciągu najbliższych 2-3 lat, skutecznie wypełniając niszę dla w pełni zintegrowanego rozwiązania komunikacyjnego dla małego biznesu dostępnego w modelu SaaS oraz kompleksowego zintegrowanego systemu łączącego usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz inne usługi wspierające funkcjonowanie i zarządzanie małą firmą. Szacujemy, iż 2012 roku przychody ze sprzedaży obu marek mogą wzrosnąć do 20% całkowitych przychodów ze sprzedaży produktów Aiton Caldwell SA.- informuje Wyrwiński.
Rozpoczęta w roku 2011 analiza rynków Ukrainy, Rumunii oraz USA, kontynuowana w roku 2012, ma w perspektywie najbliższych 2-3 lat przyczynić się do zajęcia przez spółkę pozycji czołowego dostawcy usług teleinformatycznych w technologii SaaS w regionie Europy Środkowej oraz pretendenta do pozycji znaczącego gracza na rynku globalnym.
- - - - - -
Aiton Caldwell SA to lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych. Głównym obszarem działania Grupy jest świadczenie usług SaaS (Software as a Service) opartych na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć internet, które można integrować z dowolnym systemem telekomunikacyjnym IP oraz z systemami tradycyjnymi. Aiton Caldwell SA oferuje swoje rozwiązania za pośrednictwem trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana mikroprzedsiębiorstwom i startupom).
Opr. KM