Akcje Solar Company zdrożały podczas debiutu na GPW
Kurs akcji Solar Company wzrósł w czwartek podczas debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych o 5 proc., do 13,65 zł.
Spółka przydzieliła 12 mln oferowanych akcji. Inwestorzy instytucjonalni objęli 11 mln 600 tys. akcji, natomiast inwestorzy indywidualni 400 tys. akcji. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 58,815 proc.
Cena sprzedaży akcji spółki Solar Company wynosiła 13 zł, czyli wartość oferty wyniosła 156 mln zł. Akcje były oferowane przez właścicieli.
Solar Company zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży damskiej oraz dodatków odzieżowych (torebki, paski, czapki, kapelusze, chusty itp.).
Na koniec 2011 r. grupa Solar miała 72 własne sklepy, 15 - franczyzowych (w tym siedem za granicą) oraz 147 sklepów partnerskich (w tym 31 za granicą). Poza Polską grupa jest obecna m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, na Ukrainie, Słowacji, Litwie i na Białorusi.
Grupa zatrudnia około 830 osób.