ALDA S.A. zakończyła ofertę prywatną
ALDA S.A., spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego, zakończyła prywatną emisję akcji serii C. Spółka pozyskała 0,55 mln zł. Akcje objęło pięciu inwestorów instytucjonalnych i trzech prywatnych. Debiut na rynku NewConnect planowany jest na przełomie roku 2011 i 2012. Spółkę wprowadzi WDM Autoryzowany Doradca sp. z o.o.
Pozyskane środki ALDA S.A. chce przeznaczyć na rozwój strategiczny. - Kapitał od nowych Akcjonariuszy zasili nasze środki obrotowe. Dzięki temu będziemy mogli zwiększyć zapasy produktów i skupić się na intensyfikacji procesu sprzedaży. W planach jest także rozbudowa i unowocześnienie posiadanego parku maszyn. Będziemy także potrzebowali większej powierzchni magazynowej - mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
- Poprzez nabycie akcji serii C do naszej struktury akcjonariatu weszło pięć podmiotów prawnych i trzy osoby fizyczne. Od momentu zarejestrowania nowej emisji, free float będzie wynosił 11 proc. Zależy nam na zachowaniu stabilnego akcjonariatu - dodaje Marek Fryc.
Spółka poinformowała, iż planuje rozszerzyć swoją działalność na rynki Ukrainy oraz Mołdawii. Przedsiębiorstwo prowadzi także rozmowy o uruchomieniu produkcji kooperacyjnej z producentem podzespołów samochodowych.
- Właściciele sklepów oraz hurtowni w Mołdawii i na Ukrainie chętnie dodają do swojej oferty produkty z Polski. Największą jednak trudnością jest znalezienie odpowiedniego dystrybutora. Aktualnie prowadzimy rozmowy z jedną z firm ukraińskich - mówi Marek Fryc.
Roczne przychody spółki w latach 2008-2010 kształtowały się na poziomie ok. 7 mln zł i wykazywały systematyczny wzrost wartości.
W 2010 r. ALDA S.A. wypracowała 7,36 mln zł przychodów i zanotowała zysk netto na poziomie 14,11 tys. zł. Na koniec III kwartału 2011 r. Spółka miała 6,93 mln zł przychodów wobec 5,04 mln zł rok wcześniej (wzrost o 37,5 proc.). Jednocześnie zysk netto wynosił ponad 123 tys. zł i był wyższy o 583 proc. od wyniku za ten sam okres 2010 roku.