Allegro miało w drugim kwartale 2021 roku 295,9 mln zł zysku netto
Skorygowana EBITDA Allegro w drugim kwartale 2021 roku wzrosła rdr o 23,8 proc. do 559,9 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 537,6 mln zł.
Allegro miało w drugim kwartale 2021 roku 295,9 mln zł zysku netto wobec 185 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus zakładał 288 mln zł zysku netto.
Przychody Allegro w drugim kwartale bieżącego roku wzrosły o 28,4 proc. do 1,3 mld zł. Konsensus zakładał 1,288 mld zł przychodów.
Wskaźnik take rate (prowizje) wzrósł o 153 pb. r/r do 10,46 proc. W pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł 10,43 proc.
Allegro w dalszym ciągu przewiduje, że zmniejszenie niedopasowania cen oraz rabaty typu pay-for-performance spowodują umiarkowane obniżenie wskaźnika take rate w II półroczu 2021.
Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy Allegro w drugim kwartale 2021 r. wyniosła 10,4 mld zł (wzrost o 10,6 proc. r/r).
"Odnotowujemy dalszy wzrost kluczowych wskaźników i to pomimo tego, że w ubiegłym roku wzmożony ruch w sieci i nasze wsparcie dla kupujących i sprzedających przełożyło się na wzrost dynamiki GMV do 71,5 proc. w drugim kwartale 2020" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
"Dzisiejsze wyniki udowadniają, że nasza strategia zakładająca nieustanne inwestowanie w jakość obsługi klienta, a także pakiet Smart!, Allegro Pay i wiele innych innowacji powstałych z myślą o kupujących i sprzedających pozwoliły nam utrzymać znaczną część dodatkowego popytu ze strony kupujących wykreowanego po wybuchu pandemii COVID-19 i dobrze przygotowały nas na drugie półrocze 2021 roku" - dodał.
Prezes Allegro Francois Nuyts spodziewa się przyspieszenia dynamiki wzrostu GMV w ujęciu rok do roku w drugim półroczu względem tempa w drugim kwartale, dążąc do realizacji celów finansowych na 2021 rok.
Liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o 7,2 proc. do 13,2 mln pomimo, jak wskazała spółka, powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku.
Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego osiągnęła wysokość 2.969 zł (wzrost o 29,4 proc. r/r i o 3,1 proc. kw/kw).