Reklama

Allegro ogłasza ustalenie ceny akcji w ofercie publicznej

Jak podał spółka w komunikacie Allegro ustaliło cenę akcji w ofercie publicznej na maksymalnym poziomie 43 PLN za akcję. Wynikająca z ceny ofertowej kapitalizacja rynkowa grupy wyniesie 44 mld PLN. Całkowita wartość oferty wyniesie 10,6 mld zł w przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału lub 9,2 mld zł bez jej uwzględnienia.

- Oferta obejmuje emisję 23 255 814 mln nowych akcji , której spółka spodziewa się uzyskać wpływy brutto w wysokości około 1,0 mld PLN, oraz sprzedaż 190 293 225 mln istniejących akcjie sprzedawanych  przez dotychczasowych akcjonariuszy.

Reklama

- Akcje w wolnym obrocie (free float) na poziomie 20,9 proc. bezpośrednio po dopuszczeniu do obrotu - Przewidywany pierwszy dzień notowania i obrotu akcjami na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie to 12 października 2020 r.

Jak poinformowało wcześniej Allegro zwiększyło pulę akcji w ofercie publicznej o 30,8 mln sztuk, czyli o 14,3 proc., do 246,8 mln akcji (łącznie z akcjami z puli stabilizacyjnej) - poinformowało w aneksie do prospektu emisyjnego.

Będzie to obecnie największa oferta na GPW o wartości przekraczającej 10 mld zł bijąc ofertę akcji PZU, która w 2010 miała wartość ponad 8 mld zł.

Po zwiększeniu puli akcji Allegro sprzedawanych w ofercie publicznej zwiększą się udziały tej spółki w indeksach giełdowych. Po debiucie - ocenia Maciej Marcinowski, analityk Trigon DM. Allegro w WIG20 będzie miało wagę około 6,3 proc., a w indeksie WIG udział ten sięgnie około 4,4 proc.

Wszyscy pracownicy grupy, którzy będą zatrudnieni w dniu wejścia spółki na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 000 zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.

Akcje istniejące Allegro są sprzedawane przez spółki Cidinan S.à r.l., Permira VI Investment Platform Limited i Mepinan S.à r.l, a także grupę dyrektorów i członków kadry kierowniczej Allegro.

Spółka szacuje, że łączna wysokość jej wydatków związanych z ofertą wynosić będzie nie więcej niż ok. 125 mln zł, w tym zawierać się będą prowizje lub wynagrodzenie banków, szacunkowe koszty doradców oraz inne opłaty dodatkowe, a także wydatki niegotówkowe w kwocie 25,5 mln zł (związane z przydziałem akcji pracownikom grupy). Allegro zatrudnia ponad 2.400 osób.

Zysk netto Allegro w I półroczu 2020 r. wzrósł rdr do 289,7 mln zł z 195,7 mln zł.

Grupa zamierza zatrzymać przyszłe zyski w celu ograniczenia dźwigni finansowej i skorzystać z różnych dostępnych możliwości rozwoju i wzmocnienia swojej konkurencyjności. Grupa będzie na bieżąco weryfikować swoją politykę w zakresie dywidendy, ale nie przewiduje ogłoszenia ani wypłaty dywidendy "w przewidywalnej przyszłości". Allegro dotychczas nie wypłacało dywidendy.

Wydatki kapitałowe Allegro w 2020 roku wynieść mają 230-270 mln zł, w 2021 roku wzrosną do 425-475 mln zł, a w 2022 roku do 550-650 mln zł.

Grupa prowadzi największą platformę handlową w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz porównywarkę cenową w Polsce - Ceneo.pl.

Platforma e-commerce Grupy dysponuje bazą użytkowników obejmującą około 12,3 mln aktywnych kupujących, którzy mają dostęp do oferty około 117 tys. firm, dzięki czemu na platformie Allegro.pl zawierane są średnio 32 mln transakcji miesięcznie.

Rozpoczęta w ostatni wtorek oferta publiczna Allegro obejmowała początkowo łącznie 216 mln akcji (w tym do 15 proc. akcji, które trafią do Morgan Stanley jako opcja stabilizująca kurs po debiucie spółki na giełdzie). Obecnie po podniesieniu oferty łączna liczba oferowanych akcji wynosi 246.857.43, razem z opcją stabilizacyjną.

 

Dowiedz się więcej na temat: polska giełda | allegro | IPO | rynek pierwotny | Internet / E-Commerce

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »