Reklama

Apolonia Medical zamyka emisję prywatną

Spółka Apolonia Medical, która już wkrótce zamknie emisję prywatną akcji jest jedną z najprężniej działających firm. W ostatnim czasie podpisała kilka znaczących umów oraz nawiązała współpracę z producentami sprzętu stomatologicznego. To dopiero początek. Już niedługo rozpocznie eksport swoich produktów do Łotwy, Rumunii czy na Węgry.

Tylko w ciągu ostatnich trzech tygodni bydgoska spółka Apolonia Medical, producent wysokiej klasy wyposażenia do gabinetów stomatologicznych podpisał dwie znaczące umowy o współpracy. Pierwszą z nich zwarł z Top Dental, światowym liderem zaawansowanych technicznie unitów stomatologicznych. Firmy, których produkty trafiają do tej samej grupy odbiorców będą prowadzić wspólne ekspozycje oraz działania promocyjne. - Oferty naszych firm uzupełniają się. Dlatego chcąc większych efektywność, a jednocześnie obniżyć koszty pozyskania klientów postanowiliśmy połączyć nasze siły - wyjaśnia Piotr Trzaska, prezes Apolonii Medical. W najbliższym czasie planowane jest powstanie przedstawicielstwa firm, a pierwszą lokalizacją, braną pod uwagę jest Bukareszt. - Spółki zdecydowały o wyborze tych konkretnych krajów po przeprowadzeniu researchu europejskich rynków pod kątem aktywności konkurencji i nasycenia popytu - mówi Piotr Pałczyński, dyrektor operacyjny w Apolonii Medical.

Reklama

To niejedyna umową podpisana przez Apolonię Medical. Spółka ta rozpoczęła współpracę z firmą Innowacyjne Praktyki Stomatologiczne, promującą nowatorskie rozwiązania z zakresu stomatologii, tzw. abrazję - stomatologię bez bólu.

Co powstanie z tego mariażu? Urządzenie, które pozwoli Polakom zapomnieć o lęku przed stomatologiem. A ten odczuwa aż co drugi dorosły Polak. W IPS opracowano ponad 30 wzorów aeratorów, urządzeń, które , zepsute zęby oczyszczają strumieniem powietrza z tlenkiem glinu. Substancja ta oczyszcza zęby z próchnicy, nie wywołując przy tym bólu.

Właśnie spółka Apolonia Medical wspólnie z IPS rozpocznie produkcję tych urządzeń. Bydgoski producent wyposażenia do gabinetów stomatologicznych będzie dostarczał asystory, czyli podstawy na których będą montowane abratory, powstające w IPS. Urządzenia tej firmy znalazły już nabywców nie tylko w Polsce, ale również w Stanach Zjednoczonych, we Włoszech czy też na Ukrainie.

Nie po raz pierwszy Apolonia Medical będzie korzystała z innowacyjnych rozwiązań. Także oferta firmy od zawsze była kojarzona z nowoczesnością. Uwagę zwracał nietuzinkowy design, ale także wykorzystane materiały, m.in. wypienione PCV, szkło akrylowe i poliwęglany.

Oprócz współpracy przy tworzeniu nowatorskich rozwiązań dla stomatologów, Apolonia Medical rusza także z seryjną produkcją wyposażenia do gabinetów stomatologicznych. Do tej pory spółka, która kojarzona jest z designerskim wyposażeniem prowadziła jedynie sprzedaż testową. Przez ten czas osiągnęła przychód przeszło 0,4 mln zł, a wyposażenie znalazło nabywców np. w Austrii czy też Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Seryjna linia po zaledwie kilku tygodniach produkcji już znalazła odbiorców, a powiększenie oferty spotkało się z dużym zainteresowaniem rynku. Apolonia Medical w najbliższym czasie dostarczy część wyposażenie na dwa oddziały Wojskowego Szpitala Klinicznego w Bydgoszczy. Sprzęt Apolonii został zakupiony na Oddział Intensywnej Opieki Medycznej oraz do Centralnej Sterylizatorni. Wysokość tej ostatniej umowy, którą szpital podpisał na dostawę produktów Apolonii wynosi 270 tys. zł. - Wprowadzenie seryjnej sprzedaży należy do celów emisyjnych Apolonii, dlatego oceniam iż inwestorzy którzy już zdecydowali się na zakup akcji mają powody do zadowolenia. Takie zamówienia wykraczają poza sprzedaż pilotażową, która do tej pory prowadziła spółka. Poza tym pokazuje jej realny potencjał - ocenia Zbigniew Powierża, Wiceprezes Top Consulting, która jest Autoryzowanym Doradcą spółki.

Rozpoczęcie produkcji drugiej linii wyposażenia pozwoli zwielokrotnić zyski, podobnie jak przejście z całą produkcją na tryb seryjny. Jak zapowiadają przedstawiciele Apolonii Medical w 2011 r. przychód ze sprzedaży wyposażenia dla szpitali ma stanowić 50 proc. ogółu przychodów z seryjnej sprzedaży. Już teraz spółka ze sprzedaży seryjnej i dla indywidualnych odbiorców ma zakontraktowany cały ubiegłoroczny przychód, czyli ponad 400 tys. zł.

Właściciele Apolonii Medical, osoby zaledwie 30 - letnie, sięgają po najlepsze wzorce. Spółka, jako jedyna na rynku NewConnect wprowadziła także program motywacyjny dla przyszłych akcjonariuszy - lekarzy stomatologów. To nowatorskie rozwiązanie spółka oferuje nabywcom swoich akcji w czasie prowadzonej właśnie emisji private placement, z której chce pozyskać 1,2 mln zł. Program motywacyjny jest skierowany do lekarzy stomatologów, którzy zdecydują się kupić udziały firmy za minimum 40 tys. zł. Przy zakupie akcji za tę kwotę otrzymają 20 proc. rabat na dowolny sprzęt firmy oraz bezpłatny transport i montaż.

Po tak nowatorskie rozwiązania dla rynku NewConnect często sięgają najwięksi gracze. Przedstawiciele bydgoskiej spółki nie ukrywają, że podpatrzyli go u najlepszych. Warren Buffett, uznawany przez magazyn "Forbes" za jednego z najbogatszych ludzi na świecie, akcjonariuszom jeden ze swoich firm oferuje tańsze pakiety ubezpieczeniowe.

Sprawdź bieżące notowania Apolonia Medical na naszych stronach

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »