Atlanta Poland SA opublikowała wyniki po trzech kwartałach
Atlanta Poland SA opublikowała raport kwartalny. Przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale wyniosły 58,4 mln zł, natomiast narastająco za trzy kwartały 180,9 mln zł (rok obrotowy spółki trwa od 01.07.2013 do 30.06.2014).
Atlanta Poland SA 15 maja br. opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2013/2014 (rok obrotowy spółki trwa od 01.07.2013 do 30.06.2014). Przychody netto ze sprzedaży produktów, narastająco za trzy kwartały roku obrotowego, wyniosły 180,9 mln zł, co stanowi 4,8 proc. więcej w porównaniu do roku obrotowego 2012/2013. Jednocześnie zysk netto za trzy kwartały wyniósł 5,5 mln zł, a więc 66 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.
- Uzyskane przez spółkę wyniki za trzy kwartały bieżącego roku obrotowego oceniam dobrze, tym bardziej, że jeden ze szczytowych okresów sprzedaży w branży, tj. Wielkanoc, przypadł na nasz czwarty kwartał (rok obrotowy spółki trwa od 01.07.2013 do 30.06.2014) - mówi Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland SA. - Dobre wyniki są także efektem pracy organicznej związanej z oszczędnościami oraz większą efektywnością firmy, a także większym skoncentrowaniem się na produktach przetworzonych - dodaje.
W trzecim kwartale roku obrotowego 2013/2014 sprzedaż eksportowa Atlanty Poland SA zwiększyła się o 17,6 proc., a udział sprzedaży eksportowej w łącznych przychodach wyniósł 9,7 proc.. Firma eksportuje przede wszystkim produkty przetworzone głównie do krajów Europy Zachodniej i Środkowej, gdzie ich odbiorcami są producenci słodyczy.
W trzecim kwartale roku obrotowego 2013/2014, tj. w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2014 roku, przychody ze sprzedaży wyniosły 58,4 mln zł i były o 3,3 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. Jest to związane z faktem, iż w bieżącym roku Święta Wielkanocne były w drugiej połowie kwietnia, podczas gdy w 2013 r. pod koniec marca. Wartościowy spadek sprzedaży odnotowany został w sprzedaży krajowej, zarówno w segmencie sprzedaży hurtowej, jak i detalicznej.
- - - - -
Atlanta Poland SA działa od 1990 roku i jest największą firmą w Polsce na rynku hurtowego handlu bakaliami. Podstawową aktywnością spółki jest handel zagraniczny. Firma sprowadza do Polski orzechy, suszone owoce, pestki i ziarna, które wykorzystywane są do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek i pieczywa. Spółka dysponuje nowoczesnymi liniami technologicznymi, na których wytwarzane są marcepan, arachipan, a także orzechy ziemne i laskowe prażone oraz różnego rodzaju miazgi i pasty. Największymi odbiorcami produktów Atlanty Poland SA są producenci słodyczy.
Od 2009 roku Atlanta Poland SA rozwija markę Bakal, która oferuje produkty konfekcjonowane skierowane do klienta końcowego. Marka obejmuje następujące linie produktowe: Bakal, Bakal CRUNCH, Bakal PARTY, Bakal FIT, Bakal GOLD oraz Bakal SWEET.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze