Balticon rozszerza współpracę z Grupą MÆRSK

Balticon S.A. (NewConnect: BLT) - lider w Polsce oraz znaczący w regionie Bałtyku operator ruchu kontenerowego - podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER-MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego.

Balticon S.A. (NewConnect: BLT) - lider w Polsce oraz znaczący w regionie Bałtyku operator ruchu kontenerowego - podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER-MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego.

Wedle porozumienia, gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego największego na świecie armatora. Docelowo Balticon zamierza osiągnąć zdolność serwisowania aż 200 kontenerów na dobę. Obroty spółki z tytułu rozszerzenia współpracy mogą wynieść 21 mln zł rocznie.

Podpisanie listu intencyjnego poprzedziły trwające ponad miesiąc testy jakości serwisów kontenerowych w ramach tzw. "Projektu Aarhus". MAERSK wybrał Balticon S.A. spośród kilku firm starających się o obsługę kontenerów chłodniczych, a następnie testował zdolności przerobowe i jakość wykonywanych usług. MAERSK jest największym partnerem Balticon S.A.. Firmy współpracują ze sobą na rynku kontenerowym już od 19 lat.

Reklama

W ramach współpracy z MAERSK, Balticon będzie serwisować kontenery chłodnicze oraz kontenery stalowe. Po dokonaniu napraw i przeglądów w gdańskim warsztacie spółki będą one odsyłane do bazy MAERSK w duńskim porcie Aarhus lub do innych bałtyckich portów, by zostać obładowane i przetransportowane do odbiorców końcowych na całym świecie. Po osiągnięciu przez nowy warsztat Balticonu pełnych możliwości serwisowych firma zamierza serwisować dziennie 80 kontenerów chłodniczych oraz 120 kontenerów stalowych.

- Podpisanie listu intencyjnego z MAERSK na serwis kontenerów jest potwierdzeniem zaufania, jakim darzy nas ten największy na świecie armator. Zbudowaliśmy je dzięki profesjonalnej, kompleksowej obsłudze, wykwalifikowanej kadrze oraz konsekwentnym inwestycjom w zaplecze serwisowe. Porozumienie jest również efektem rozpoczęcia przez Balticon S.A. dzierżawy placu w sąsiedztwie terminalu DCT pod warsztat kontenerów chłodniczych. Inwestycja ta znacząco zwiększy możliwości serwisowe Balticonu, umożliwiając przejęcie jeszcze większego wolumenu napraw z rejonu Morza Bałtyckiego. Gdy warsztat osiągnie pełną sprawność, będziemy mogli obsłużyć nawet 200 platform na dobę. Oprócz napraw będziemy wykonywać również inspekcje stanu technicznego, mycie, przygotowanie pod załadunek towarów i renowacje kontenerów MAERSK - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon S.A.

W maju 2012 roku Balticon S.A. zawarł 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Balticon szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki wzrosną o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata. Rozwój depot umożliwi ponadto stworzenie punktu węzłowego dla obsługi kontenerów w regionie Polski, Czech i Słowacji, a w przyszłości również Białorusi i Ukrainy.

Balticon S.A. osiągnął w pierwszym półroczu 2012 roku przychody w wysokości 29,42 mln zł, czyli o 51 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. EBITDA w I półroczu 2012 roku wyniosła 2,20 mln zł, co oznacza wzrost o 221 proc. wobec analogicznego okresu 2011. Nakłady inwestycyjne spółki w I półroczu 2012 sięgnęły ponad 950 tys. zł i dotyczyły głównie prac związanych z rozbudową depot w Gdańsku oraz budową pierwszego w Polsce dużego serwisu kontenerów chłodniczych.

Balticon jako jedna z niewielu firm jest w stanie wykonać każdą usługę niezbędną w łańcuchu transportowo-logistycznym kontenerów i utrzymuje wysoki standard pionu transportowego. Dzięki temu jest w stanie utrzymać konkurencyjne ceny i ograniczyć czas związany z organizacją poszczególnych etapów dostawy towaru do odbiorców. Spółka nie poddaje się naciskom firm wyspecjalizowanych wyłącznie w transporcie. Około 45 proc. jej przychodów pochodzi właśnie z usług związanych z przemieszczaniem kontenerów drogą lądową i kolejową.

Sprawdź notowania spółki Balticon na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Balticon S.A. jest liderem na rynku polskim oraz znaczącym w regionie Bałtyku operatorem w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego. Spółka świadczy usługi z zakresu transportu, depot (przeładunek, serwis oraz składowanie) i handlu kontenerami.

Balticon prowadzi działalność w następujących segmentach rynku:

- Transport krajowy i międzynarodowy (stanowi około 45 proc. przychodów Balticon S.A.) - realizowany jest w oparciu o tabor samochodowy i kolejowy. Spółka posiada własny tabor samochodowy, dostosowany do przewozu wszystkich typów kontenerów, w tym kontenerów chłodniczych. Każdy z samochodów wyposażony jest w agregat prądotwórczy, służący do zasilania agregatów chłodniczych. Rozwiązanie to jest unikatowe i plasuje firmę na pozycji lidera w segmencie transportu kontenerów chłodniczych.

- Depot (około 36 proc. przychodów Balticon S.A.) - usługi w tym zakresie prowadzone są na terenie portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. Na każdym z placów składowych spółka posiada dostęp do bocznicy kolejowej oraz własny sprzęt do przeładunku. W ramach usług depot Baticon oferuje: organizację przeładunku kontenerów, składowanie, przygotowanie pod załadunek tzw. "towarów wymagających", naprawę i serwis kontenerów (w tym kontenerów chłodniczych) oraz raportowanie w systemie EDI. Klientami w tym segmencie są przede wszystkim korporacje, prowadzące działalność na rynku globalnym, m.in.: A.P.Moeller/Maersk, American President Lines, China Shipping Container Lines, CMA-CGM, COSCO, Hyundai Merchant Marine. Orient Overseas Container Line, United Arab Shipping Company, YANG MING Line.

- Skup, sprzedaż i dzierżawa nowych i używanych kontenerów (około 18 proc. przychodów) - kontenery morskie, chłodnicze, socjalne i specjalne oferowane przez Balticon można zamówić bezpośrednio na placach składowych lub za pośrednictwem strony internetowej.

Spółka działa od 1991 roku, a od 2011 r. akcje Balticon S.A. notowane są na rynku NewConnect w Warszawie. Balticon jest jedyną firmą specjalizującą się w logistyce ruchu kontenerowego notowaną na rynku alternatywnym warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Pozyskane z emisji prywatnej fundusze są inwestowane w depot, w porcie Gdańskim, zwiększenie taboru do transportu drogowego, rozszerzenie floty kontenerów własnych oraz w specjalistyczny serwis naprawczy.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: list intencyjny | BALTICON
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »