Reklama

Bank Millennium podał wyniki. W II kwartale strata wyniosła 140,3 mln zł

Strata netto grupy Banku Millennium w drugim kwartale 2022 roku wyniosła 140,3 mln zł podczas gdy rok wcześniej strata wynosiła 200,3 mln zł - poinformował bank w raporcie. Wynik banku okazał się zgodny z oczekiwaniami, bowiem konsensus PAP Biznes zakładał stratę na poziomie 143,2 mln zł.

Oczekiwania ośmiu maklerskich co do straty netto banku w drugim kwartale 2022 roku wahały się od 93,2 mln zł do 180,2 mln zł.

Bank informował wcześniej, że w wynikach za II kwartał 2022 roku utworzy rezerwy na ryzyko prawne związane z walutowymi kredytami hipotecznymi w wysokości 467,4 mln zł. Bank oceniał, że w wyniku zaksięgowania kosztów związanych z przystąpieniem do systemu ochrony w okresie tym zaraportuje ujemny wynik netto.

Wynik odsetkowy banku wyniósł w drugim kwartale 1.178,9 mln zł i był zgodny z oczekiwaniami. Konsensus PAP wynosił 1.162,7 mln zł (w przedziale oczekiwań 1.123,6 - 1.200 mln zł).

Reklama

Wynik z prowizji wyniósł z kolei 206,1 mln zł wobec konsensusu na poziomie 204,1 mln zł (oczekiwania wahały się od 198,7 mln zł do 211,8 mln zł.

Saldo rezerw (bez rezerw na sprawy sporne z tytułu walutowych kredytów hipotecznych), wyniosło w drugim kwartale 70,7 mln zł i było 3,8 proc. niższe od prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy spodziewali się 73,5 mln zł, w przedziale od 59 mln zł do 80,8 mln zł.

Koszty operacyjne banku sięgnęły 676,8 mln zł i były 3,4 proc. niższe od średniej prognoz analityków (700,8 mln zł).

Bank podał,że poniósł jednorazowe koszty rezerwy związane z utworzeniem Systemu Ochrony, wynoszące 203,9 mln zł (po uwzględnieniu efektu podatkowego).

Koszty polubownych ugód z kredytobiorcami walutowych kredytów hipotecznych wyniosły w II kwartale 110 mln zł, podczas gdy w I kwartale było to 124 mln zł.

***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »