Bank Pocztowy rozważa wejście na GPW

Bank Pocztowy planuje w lutym przedstawić nową strategię, której jednym z elementów będzie debiut banku na giełdzie. Z publicznej emisji akcji, do której dojść może w drugiej połowie 2011 roku, bank mógłby pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych - poinformował dziennikarzy Tomasz Bogus, p.o. prezesa Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy planuje w lutym przedstawić nową strategię, której jednym z elementów będzie debiut banku na giełdzie. Z publicznej emisji akcji, do której dojść może w drugiej połowie 2011 roku, bank mógłby pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych - poinformował dziennikarzy Tomasz Bogus, p.o. prezesa Banku Pocztowego.

- Jednym z rozważanych przez nas wariantów rozwoju będzie debiut banku na giełdzie. Oceniamy, że może do niego dojść w drugiej połowie 2011 roku i z publicznej emisji akcji moglibyśmy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych - powiedział Bogus.

Poinformował, że bank pracuje nad nową strategią, która gotowa ma być w lutym.

- Jesteśmy na finiszu prac nad nową strategią na lata 2010-2013. Chcemy się koncentrować na podstawowych i prostych produktach finansowych - depozytach, rachunku, koncie oszczędnościowym. Chcemy być bankiem detalicznym z silną kompetencją rozliczeniową i ofertą dla małych i średnich firm - powiedział Bogus.

Reklama

Prezes poinformował, że przed ewentualnym debiutem na GPW bank potrzebować będzie kapitału na rozwój.

"Konieczne będzie dokapitalizowanie. Chcemy, by do tego doszło w IV kwartale 2010 roku poprzez pożyczkę lub emisję obligacji w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych" - powiedział Bogus, dodając, że w kolejne dokapitalizowanie w podobnej kwocie potrzebne będzie w 2011 roku.

Akcjonariuszami Banku Pocztowego są Poczta Polska (75 proc. minus jedna akcja) oraz PKO BP (25 proc. plus jedna akcja).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | debiut | wejście | bańki | GPW | Bank Pocztowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »