BGŻ docenia Neucę
Analitycy BM BGŻ w raporcie z 3 sierpnia, podwyższyli wycenę akcji Torfarmu do 103,30 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację "kupuj".
GK Neuca jest największym dystrybutorem hurtowym leków z 28% udziałem w rynku.
Oprócz działalności dystrybucyjnej, Neuca świadczy usługi na rzecz podmiotów działających w
branSy medycznej. Najmłodszym segmentem operacyjnym jest sprzedaż produktów pod
markami własnymi: Nursea i Apteo.
Rynek dystrybutorów hurtowych jest zdominowany przez 5 podmiotów kontrolujących ok.80%
rynku. Choć konsolidacja branży wydawała się koniecznością ze względu na bardzo niskie
marSe, nowa ustawa o refundacji paradoksalnie poprawiła kondycję podmiotów działających w
tym segmencie, co może wpłynąć na ograniczenie liczby fuzji i przejęć w branży.
Wyniki finansowe
Wzrost przychodów GK Neuca w 2011 roku był nieznacznie niższy od wzrostu całego rynku i
wyniósł 4,2%. Dzięki pozyskaniu nowych klientów, pod koniec 2011 roku Neuca mogła
pochwalić się ponad 30% udziałem w rynku dystrybucji farmaceutyków w Polsce. Dzięki
działaniom restrukturyzacyjnym prowadzonym w obszarze transportu i logistyki oraz call
center, udało się utrzymać współczynnik kosztów zarządu i sprzedaży do przychodów.
Wyniki 1Q br. pokazały jak znacząco zmienił się rynek w związku ze zmianą przepisów dot.
refundacji leków.
Przychody GK Neuca spadły w 1Q o 18% r/r, jednak w związku z podwyższeniem efektywnej marSy na lekach refundowanych, marSa brutto ze sprzedaży
wzrosła o 2 p.p. do 10%. Dodatkowo dzięki ograniczeniu zadłużenia odsetkowego udało się
obniżyć koszty finansowe. Zysk netto był rekordowy w historii Grupy i wyniósł ponad 20 mln zł.
Perspektywy Spółki
Największy potencjał GK Neuca drzemie w poprawianiu efektywności kosztowej oraz
umiejętności wypracowania wyższej marży brutto ze sprzedaży. Dzięki ograniczeniu liczby
zarówno magazynów , jak również ośrodków call center oczekuje się poprawienia
efektywności kosztowej na poziomie kosztów zarządu i sprzedaży.
Utrzymanie a następnie poprawa marSy brutto ze sprzedaży to cel, który Grupa może
zrealizować poprzez rozszerzenie działalności segmentu sprzedaży produktów pod markami
własnymi.
Dodatkowo , GK Neuca może korzystać z dużego dotarcia do szerokiego grona
odbiorców wśród aptek tradycjonalnych. W związku z ograniczoną możliwością rabatowania
aptek i reklamowania swoich produktów, producenci szukają możliwości dotarcia ze swoją
ofertą do jak największej liczby aptek.
Wycena i rekomendacja
Choć obecna wycena wartości przedsiębiorstwa jest nieco niższa niż wartość
prognozowana w poprzednim raporcie analitycznym, uwolnienie znacznej ilości gotówki i
spłacenie część zadłużenia odsetkowego wpłynęło na wzrost wyceny kapitałów własnych. W
odniesieniu do poprzedniej rekomendacji uwzględniono prognozowany spadek wartości rynku
dystrybucji leków, jak również podwyższono marżę brutto ze sprzedaży dla całego okresu
prognozy. W związku z bardzo dobrymi perspektywami całej GK, zdecydowaliśmy się podtrzymać zalecenie KUPUJ, podwyższając cenę docelową do 118,1 zł.
opr MZB