BGŻ docenia Neucę

Analitycy BM BGŻ w raporcie z 3 sierpnia, podwyższyli wycenę akcji Torfarmu do 103,30 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację "kupuj".

Analitycy BM BGŻ w raporcie z 3 sierpnia, podwyższyli wycenę akcji Torfarmu do 103,30 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację "kupuj".

GK Neuca jest największym dystrybutorem hurtowym leków z 28% udziałem w rynku.

Oprócz działalności dystrybucyjnej, Neuca świadczy usługi na rzecz podmiotów działających w

branSy medycznej. Najmłodszym segmentem operacyjnym jest sprzedaż produktów pod

markami własnymi: Nursea i Apteo.

Rynek dystrybutorów hurtowych jest zdominowany przez 5 podmiotów kontrolujących ok.80%

rynku. Choć konsolidacja branży wydawała się koniecznością ze względu na bardzo niskie

marSe, nowa ustawa o refundacji paradoksalnie poprawiła kondycję podmiotów działających w

Reklama

tym segmencie, co może wpłynąć na ograniczenie liczby fuzji i przejęć w branży.

Wyniki finansowe

Wzrost przychodów GK Neuca w 2011 roku był nieznacznie niższy od wzrostu całego rynku i

wyniósł 4,2%. Dzięki pozyskaniu nowych klientów, pod koniec 2011 roku Neuca mogła

pochwalić się ponad 30% udziałem w rynku dystrybucji farmaceutyków w Polsce. Dzięki

działaniom restrukturyzacyjnym prowadzonym w obszarze transportu i logistyki oraz call

center, udało się utrzymać współczynnik kosztów zarządu i sprzedaży do przychodów.

Wyniki 1Q br. pokazały jak znacząco zmienił się rynek w związku ze zmianą przepisów dot.

refundacji leków.

Przychody GK Neuca spadły w 1Q o 18% r/r, jednak w związku z podwyższeniem efektywnej marSy na lekach refundowanych, marSa brutto ze sprzedaży

wzrosła o 2 p.p. do 10%. Dodatkowo dzięki ograniczeniu zadłużenia odsetkowego udało się

obniżyć koszty finansowe. Zysk netto był rekordowy w historii Grupy i wyniósł ponad 20 mln zł.

Perspektywy Spółki

Największy potencjał GK Neuca drzemie w poprawianiu efektywności kosztowej oraz

umiejętności wypracowania wyższej marży brutto ze sprzedaży. Dzięki ograniczeniu liczby

zarówno magazynów , jak również ośrodków call center oczekuje się poprawienia

efektywności kosztowej na poziomie kosztów zarządu i sprzedaży.

Utrzymanie a następnie poprawa marSy brutto ze sprzedaży to cel, który Grupa może

zrealizować poprzez rozszerzenie działalności segmentu sprzedaży produktów pod markami

własnymi.

Dodatkowo , GK Neuca może korzystać z dużego dotarcia do szerokiego grona

odbiorców wśród aptek tradycjonalnych. W związku z ograniczoną możliwością rabatowania

aptek i reklamowania swoich produktów, producenci szukają możliwości dotarcia ze swoją

ofertą do jak największej liczby aptek.

Wycena i rekomendacja

Choć obecna wycena wartości przedsiębiorstwa jest nieco niższa niż wartość

prognozowana w poprzednim raporcie analitycznym, uwolnienie znacznej ilości gotówki i

spłacenie część zadłużenia odsetkowego wpłynęło na wzrost wyceny kapitałów własnych. W

odniesieniu do poprzedniej rekomendacji uwzględniono prognozowany spadek wartości rynku

dystrybucji leków, jak również podwyższono marżę brutto ze sprzedaży dla całego okresu

prognozy. W związku z bardzo dobrymi perspektywami całej GK, zdecydowaliśmy się podtrzymać zalecenie KUPUJ, podwyższając cenę docelową do 118,1 zł.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: niedocenianie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »