Black Point podsumowuje pierwszy rok obecności na giełdzie

Lider polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku Black Point S.A. (NewConnect: BPN) podsumowuje pierwszy rok obecności na giełdzie.

Lider polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku Black Point S.A. (NewConnect: BPN) podsumowuje pierwszy rok obecności na giełdzie.

Spółka pod względem wartości rynkowej szacowanej na 55 mln zł zajmuje obecnie 28. miejsce spośród 245 notowanych na rynku NewConnect (średnia rynkowa: 26 mln zł).

- Debiut Black Pointa na giełdzie był ukoronowaniem ponad 20 lat działalności w branży alternatywnych materiałów do druku w Polsce - mówi Piotr Kolbusz, założyciel Black Point S.A., największy udziałowiec spółki.

- Dzisiaj Black Point, na tle innych notowanych na NewConnect spółek, to przykład stabilnego i wiarygodnego biznesu, którego aktualna pozycja i wycena są atrakcyjne dla inwestorów - dodaje.

Reklama

Aktualnie wskaźnik C/Z spółki na podstawie skonsolidowanych danych finansowych za rok 2010 wynosi dla Black Pointa 10, podczas gdy dla całego rynku NewConnect wynosi on 25.

Atrakcyjność wyceny wspiera dodatkowo wysoka efektywność: ROA spółki wynosi 14,5 proc. (średnia rynkowa: 11 proc.). ROE, przy zerowym zadłużeniu spółki to 21,5 proc. (średnia 21 proc.).

Należąca do Grupy Black Point spółka Eco Service w czerwcu 2010 roku otworzyła spółkę w Chinach, dzięki czemu uzyskała jeszcze szerszy dostęp do dalekowschodniego rynku.

- Spółka od lat współpracuje z partnerami z Europy, Stanów i Azji. Teraz dzięki uruchomieniu Eco Service China wzmocniła swoją pozycję jako ważnego udziałowca globalnego rynku handlu pustymi kartridżami - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A.

Kolejne miesiące obecności na giełdzie to dla Black Pointa pozyskiwanie nowych partnerów dystrybucyjnych w Europie i intensywna rozbudowa oferty produktowej. Na rynku pojawiły się dwie nowe linie - tonery Super Plus i atramenty Black Point XL.

Do najbardziej prestiżowych kontraktów ostatnich miesięcy należała umowa z CHS Hungary, jednym z największych dystrybutorów IT na Węgrzech. Dzięki niej tusze i tonery polskiego producenta dostępne są w marketach Media Markt i Saturn na terenie całych Węgier. Black Point swoje produkty eksportuje już do Czech, na Słowację oraz do krajów nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia).

Black Point intensywnie rozwija swoją obecność w Polsce. Sukcesem było np. podpisanie umowy z jednym z największych polskich dystrybutorów rynku IT - firmą ABC Data. Black Point zyskał dzięki temu dostęp do kolejnych tysięcy punktów sprzedaży w całym kraju.

W 2010 roku spółka odnotowała przychody na poziomie 71,5 mln zł i zysk brutto w wysokości 6,9 mln zł. Od lat obserwuje stały wzrost wyników. Najdynamiczniejszy rozwój Grupy przypadł na okres 2008 - 2011. W tym czasie Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie niemal 60 proc. i zysku o ponad 70 proc.

Grupa Kapitałowa Black Point W jej skład wchodzą Black Point S.A., zajmujący się produkcją tuszów i tonerów do urządzeń drukujących, a także podmioty zależne: Eco Service Sp. z o.o. (zależność bezpośrednia) oraz TBG GmbH (zależność pośrednia). Spółka Eco Service Sp. z o.o. i jej podmiot zależny TBG GmbH to firmy działające w sektorze materiałów do produkcji tonerów i tuszów do urządzeń drukujących. Zajmują się przede wszystkim obrotem zużytymi (pustymi) kartridżami do urządzeń drukujących pochodzącymi z recyklingu. Komponenty te wykorzystuje się do produkcji alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek. W mniejszym stopniu obydwie firmy zajmują się obrotem fabrycznie nowymi komponentami do drukarek (np. proszek tonerowy, tusz, wałki OPC).

Sprawdź bieżące notowania Black Point S.A. na stronach INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black | Black Point S.A. | NewConnect
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »