Black Point wypłaci 2,8 mln zł dywidendy
Black Point SA podzieli się zyskiem za 2011 rok. Wysokość rekomendowanej przez zarząd dywidendy ma wynieść 2,8 mln zł, co oznacza wypłatę w wysokości 25 gr na akcję.
Black Point kontynuuje politykę wypłacania dywidendy akcjonariuszom i pozostaje jedną z nielicznych notowanych na NewConnect, które to robią. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Black Point SA ustaliło dzień najbliższej dywidendy na 18 czerwca, a dzień wypłaty na 29 czerwca 2012 roku. W sumie na ten cel spółka zamierza przeznaczyć 2,8 mln zł z zysku osiągniętego w 2011 roku. Dywidenda ma wynieść po 25 gr na akcję.
- Grupa Black Point utrzymuje stabilną pozycję rynkową i dobrą kondycję finansową, co znajduje potwierdzenie w decyzji o wypłacie dywidendy - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Decyzja ta nie przeszkadza spółce przeznaczać pieniędzy na inwestycje w rozwój spółek Grupy i zwiększanie konkurencyjności oferty. Jednym z obecnie prowadzonych projektów jest uruchomienie w ramach produkcji Black Pointa innowacyjnej w skali światowej linii produkcyjnej dla atramentów - dodaje.
Zakładana dywidenda jest już piątą od czasu debiutu spółki na rynku NewConnect w maju 2010 roku. Spółka rokrocznie wypracowuje zyski i w znacznym stopniu dzieli się nimi z akcjonariuszami. Z zysku za 2009 rok akcjonariusze dostali w postaci dywidendy 660 tys. zł (co stanowiło 14 proc. zysku netto), za rok 2010 - 2,2 mln zł (66 proc. zysku netto), a za rok 2011 - 2,8 mln (95 proc. zysku netto).
W 2011 roku Grupa Black Point uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł. 30 proc. wzrost sprzedaży ilościowej odnotowała, należąca do Grupy, spółka Eco Service. Znaczne dynamiki sprzedaży widać było też w strategicznych w ofercie Black Point grupach produktowych. Producent w 2011 roku odnotował 10 proc. wzrost sprzedaży ilościowej w tonerach do drukarek laserowych, w tym 15 proc. w grupie tonerów Super Plus i 30 proc. w tonerach do drukarek kolorowych.
Sprawdź notowania spółki Black Point S. A.
Black Point SA jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Opr. MM