Bloober Team S.A. otrzyma dofinansowanie
Bloober Team S.A., spółka z branży gier, otrzyma dofinansowanie w ramach II Konkursu przedsięwzięcia Go Global.PL. Kwota wsparcia przyznanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wyniesie 198 676 zł, a dzięki tym środkom spółka przeprowadzi ekspansję na rynek Stanów Zjednoczonych.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizację projektu o nazwie "Doskonalenie produkcji i działań marketingowych w celu komercjalizacji wyników z przeprowadzonych prac badawczo-rozwojowych na rynku globalnym". Jego wykonanie powinno w znaczącym stopniu przełożyć się na poprawę wyników finansowych spółki, dzięki wejściu na kolejne rynki zagraniczne.
-Stany Zjednoczone to dla nas na chwilę obecną najważniejszy rynek sprzedażowy. Zamierzamy w najbliższym czasie odbyć szereg działań, które sprawią, że nasze dwa najważniejsze produkty na rok 2014 - Basement Crawl i Medium, będą miały szanse, nie tylko stać się sukcesami sprzedażowymi, ale że staną się poważnymi brandami - mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team S.A.
Podczas pierwszego etapu oceny merytorycznej konkursu Go Global.PL Bloober Team S.A. otrzymał 93,5 pkt. na 125 pkt. możliwych do uzyskania i znalazł się na 11 miejscu na liście rankingowej. Spółka uplasowała się w rankingu najwyżej ze wszystkich podmiotów z branży gier oraz wszystkich spółek z rynku NewConnect.
Notowania spółki Bloober Team S.A.
Dofinansowanie przeznaczone jest na wsparcie komercjalizacji wyników badań naukowych oraz prac rozwojowych realizowanych przez innowacyjne mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa działające w sektorze wysokiej, a także średnio-wysokiej technologii. Wsparcie zostanie zaoferowane na opracowanie i wstępną weryfikację strategii przejścia z rynku lokalnego na rynki światowe. Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 200 tys. zł.
Końcówka roku była dla spółki bardzo ważnym okresem. W listopadzie wprowadzono do sprzedaży na dwóch kontynentach - w Ameryce Północnej oraz w Europie, grę A-men 2 przeznaczoną na konsole PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Natomiast w grudniu gra ta zadebiutowała na rynku azjatyckim z wyłączeniem Japonii. W tym miesiącu w Europie rozpoczęła się także sprzedaż bundle pack'a, w skład którego weszły gry A-Men oraz A-Men 2.
- Końcówka roku to dla nas okres wytężonej pracy. Wierzymy, że obie przygotowywane przez nas obecnie produkcje okażą się dużym sukcesem na rynku i w przyszłym roku Bloober Team będzie jednym z najgorętszych brandów na rynku gier - dodaje Babieno.
Opr. MM