Reklama

Branża digital signage nie poddaje się kryzysowi

Pomimo kryzysu gospodarczego branża digital signage wciąż się rozwija. Jej lider na polskim rynku - firma Call2Action, zamyka rok 2011 z ponad sześciokrotnym zyskiem w porównaniu do roku ubiegłego.

digital signage obecne jest na polskim rynku od blisko 5 lat. Liderem tego segmentu jest firma Call2Action, która specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego na własnych nośnikach multimedialnych oraz projektowaniu i budowie sieci nośników w sklepach wielkopowierzchniowych. Call2Action z roku na rok rozwija się coraz prężniej, powiększając sieć zaufanych klientów oraz notując coraz wyższe wyniki finansowe. W 2011 rok firma została wprowadzona na silnych podstawach, wypracowanych w latach 2009 i 2010 (instalacja nośników w trzech sieciach handlowych: delikatesy Alma, markety Piotr i Paweł oraz hipermarkety Tesco; wejście na rynek New Connect). Dzięki temu rok 2011 poświęcony został na pozyskanie nowych, znaczących reklamodawców i zmaksymalizowanie zysków ze sprzedaży czasu emisyjnego na nośnikach. Taki zabieg biznesowy zagwarantował zwiększenie przychodów na koniec trzeciego kwartału 2011 r. Call2Action uzyskało przychód ze sprzedaży w wysokości 8 661 000 zł. Wynik ten jest sześciokrotnie większy niż w tym samym okresie rok wcześniej. Osiągnięte wyniki finansowe potwierdzają skuteczność rozwoju biznesowego firmy oraz efektywność prowadzonej współpracy z wcześniej pozyskanymi, jak również nowymi reklamodawcami, tj. Kimberly Clark, Henkel, Bank Millennium, Lotto, Orange, Italian Paper, Dr Gerard, Rabbit Action - mówi Michał Maciuk, Development Director Call2Action.

Pełne zadowolenie klienta

Reklama

Klienci coraz częściej doceniają korzyść z inwestowania w działania wykorzystujące technologię digital signage. Współpraca z Call2Action daje reklamodawcy możliwość wykorzystania nowego i efektywnego narzędzia, dopełniającego kampanię. Reklamodawcy doceniają jego zalety, tj. szybkie rozpoczęcie kampanii oraz dużą elastyczność w zarządzaniu przekazem. Dzięki obecności wybranych produktów i usług na nośnikach Call2Action bezpośrednio w miejscu zakupu, przekaz reklamodawcy pozwala skutecznie wpłynąć na ostateczną decyzję zakupową konsumenta. Atrakcyjny wizualnie komunikat, sprawia, że klient lepiej zapamiętuje i rozpoznaje usługi lub produkty niedostępne w sprzedaży w danym miejscu.

Satysfakcję klientów oraz utrzymujący się rozwój firmy potwierdzają przychody osiągnięte w samym tylko trzecim kwartale 2011 r. Wyniosły one 1 473 000 zł, podczas gdy rok wcześniej było to 104 000 zł. - Trzeci kwartał był okresem intensywnych działań promocyjnych, ukierunkowanych na prezentację oferty firmy, obrazującą efekty zrealizowanych działań prowadzonych dla naszych klientów, a co za tym idzie potwierdzających zasadność współpracy z nami - dodaje Michał Maciuk.

Jak zatem rozwijać biznes w czasach kryzysu? Co pozwoliło na dynamiczny rozwój Call2Action oraz zapewniło większą sprzedaż produktów i usług klientów?

* Tańsza reklama - nakłady finansowe na reklamę w technologii digital signage są zdecydowanie niższe niż w klasycznym przekazie ATL. Dzięki temu czynnikowi staje się ona bardzo atrakcyjna, szczególnie dla klientów, którzy chcą rozpocząć kampanię ogólnopolską za konkurencyjną cenę. Dodatkowo, w czasach kryzysu i zmniejszania nakładów finansowych na reklamę w prasie, radiu czy telewizji, digital signage stanowi tańszą alternatywę promocji wybranych produktów czy usług.

* Większa efektywność - dzięki obecności digital signage bezpośrednio w miejscu zakupu, konsument w czasie podejmowania ostatecznej decyzji, widzi i słyszy przekaz reklamodawcy. Nowe, atrakcyjne wizualnie medium zwraca uwagę i budzi zainteresowanie wśród osób robiących zakupy. Treści emitowane na nośnikach są przez nich odbierane jako pożyteczne źródło informacji o produktach i usługach. Takie działanie przekłada się na efektywność kampanii, a tym samym wzrost sprzedaży produktów/usług reklamodawcy.

* Elastyczność - technologia digital signage atrakcyjna jest dla regionalnych i lokalnych producentów, zarówno pod względem cenowym, jak również przygotowania celowej kampanii w konkretnym regionie Polski. Dodatkowo, ze względu na nasycenie nośników w regionach, technologia pozwala producentom wprowadzić nowe produkty do konkretnej sieci lub w wybranym regionie kraju.

Skazani na sukces w 2012 roku

Call2Action nie zamierza w 2012 roku zrezygnować z szybkiego i intensywnego rozwoju. - Śledzimy na bieżąco międzynarodowe trendy, widzimy, w którym kierunku idzie reklama na zachodzie i jak to przekłada się na jej skuteczność. Obserwujemy, jakie rozwiązania marketingowe preferowane są przez międzynarodowe koncerny. W tym samym czasie sprawdzamy i robimy badania, jak kształtuje się polski rynek reklamy. Zdobytą wiedzę przekładamy i adaptujemy do rodzimych warunków i oczekiwań, poprzez ciągle rozwijającą się ofertę dla klientów i nowe pomysły wspierające ich sprzedaż. Dodatkowo, Call2Action, oprócz działań biznesowych, angażuje się w akcje wizerunkowe, udostępnia swoje nośniki w celu zakomunikowania różnorodnych społecznych inicjatyw i akcji charytatywnych - podsumowuje Michał Maciuk.

- - - - -

Call2Action powstało w 2008 roku. Firma dysponuje własną siecią nośników multimedialnych, zlokalizowanych na terenach sieci handlowych. Obecnie Call2Action posiada ponad 3000 ekranów w sieci supermarketów Piotr i Paweł, hipermarketach Tesco oraz sklepach sieci delikatesowej Alma. Od połowy 2009 r. jest spółką giełdową notowaną na rynku New Connect. Firma specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego na własnych nośnikach multimedialnych wykorzystujących do emisji przekazu reklamowego nowoczesną technologię digital signage. Technologia ta umożliwia zarządzanie siecią w czasie rzeczywistym, a także dywersyfikację i regionalizację przekazu.

Sprawdź bieżące notowania Call2Action na stronach BIZNES INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: rok 2011 | firma | DIGITAL | branża | polski rynek | digital signage

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »