Reklama

Browar Gontyniec zadebiutuje na rynku NewConnect

Browar Gontyniec, lider rynku browarów regionalnych, planuje zadebiutować na rynku NewConnect już jutro tj. 4 lipca. Spółka oferuje produkty marki Gniewosz oraz, znane od ponad 100 lat, piwa marki Noteckie. W wyniku przeprowadzonej pod koniec I kwartału 2012 r. prywatnej emisji akcji Browar Gontyniec pozyskał 3,5 mln zł. Środki z emisji akcji zostaną przeznaczone na zakup nowatorskiej linii technologicznej w budowanym zakładzie produkcyjnym oraz rozbudowę sieci sprzedaży.

Browar Gontyniec SA powstał w 2010 r. jako start up. Spółka rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz wg. autorskiej koncepcji w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie browar rozpoczął budowę własnej warzelni. Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny - Browar Czarnków - wraz z marką piw Noteckie.

Reklama

Obecnie Spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie, w dwóch liniach produktowych: Gniewosz oraz Noteckie. Oferta handlowa Spółki dostępna jest w ok. 700 punktach sprzedaży w sieciach handlowych na terenie całego kraju oraz własnej sieci detalicznej. Do końca 2012 r. planowane jest uruchomienie ok. 14 lokalizacji Gold w centrach handlowych w największych miastach w Polsce oraz ok. 16 sklepów lokalnych w miejscowościach ościennych. - W pierwszym półroczu 2012 r. dynamicznie rozwijaliśmy sieć sprzedaży konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozwoju w tym zakresie.

Realizowana sprzedaż utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęta strategia budowania własnej sieci detalicznej przynosi wymierne efekty - mówi Zbigniew Cholewicki Prezes Zarządu Browaru Gontyniec - Zakładamy stały rozwój sieci sprzedaży, zwłaszcza w związku z budową nowego browaru w Kamionce, co umożliwi podwojenie mocy produkcyjnych naszych zakładów, a tym samym pozwoli na zwiększenie sprzedaży wytwarzanych produktów - dodaje Zbigniew Cholewicki.

W 2011 roku, który był pierwszym pełnym rokiem obrotowym działalności, Spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 1,9 mln zł przy przychodach rzędu 18,5 mln zł. W br. Browar Gontyniec zamierza wypracować zysk w wysokości 2,4 mln zł oraz przychody ze sprzedaży nieco ponad 23 mln zł.

Celem strategicznym Spółki jest ekspansja rynkowa umożliwiająca maksymalizację sprzedaży. Browar Gontyniec po uruchomieniu nowej warzelni będzie w stanie dostarczać na rynek 65 tys. hl piwa rocznie czyli dwa razy więcej niż obecnie.

Na tym nie kończą się plany inwestycyjne Spółki. Browar Gontyniec SA zamierza zrealizować przedsięwzięcie polegające na rewitalizacji browaru w Czarnkowie, które będzie połączone z budową nowoczesnego centrum kulturalno - rozrywkowo - handlowego pod nazwą Browar City Czarnków. Środki na realizację tej inwestycji Spółka planuje pozyskać z Inicjatywy Jessica. Obecnie trwa analiza projektu, która pozwoli na dokładne określenie szczegółów inwestycji Browaru Gontyniec. W ten sposób Browar Gontyniec nie tylko zmodernizuje wielowiekowy, zabytkowy zakład, ale również wyjdzie naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności.

Autoryzowanym Doradcą Browaru Gontyniec jest Noble Securities.

Opr. MZB

Dowiedz się więcej na temat: browary

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »