Reklama

Canal Plus Cyfrowy pozyskał 160 tys. abonentów

Canal Plus Cyfrowy, operator platformy Cyfra Plus, spodziewa się w 2010 roku dwucyfrowego wzrostu przychodów oraz dwucyfrowego wzrostu liczby klientów - powiedział we wtorek Bertrand Le Guern, prezes spółki. Canal Plus Cyfrowy w 2009 roku pozyskał netto 160 tys. abonentów.

Na koniec 2008 roku operator platformy cyfrowej Cyfra Plus miał 1,38 mln klientów - podano w komunikacie prasowym..Największy gracz na polskim rynku platform Cyfrowy Polsat pozyskał w 2009 roku netto 476 tys. nowych abonentów i na koniec ubiegłego roku miał ich 3,2 mln. Natomiast łączna liczba użytkowników dekoderów Cyfrowego Polsatu wyniosła na koniec 2009 roku 3,9 mln. Trzeci podmiot na rynku platforma "n" na koniec 2009 roku miała 697 tys. abonentów, a w segmencie pre-paid liczba klientów wyniosła 440 tys. "Dalej oczekujemy dynamicznego wzrostu rynku i naszym celem jest wzrost dwucyfrowy naszych przychodów, dwucyfrowy wzrost naszej bazy klientów, a absolutnie priorytetową kwestią jest dalsza poprawa naszej rentowności" - powiedział na konferencji prasowej Le Guern.

Reklama

Prezes podtrzymał też wcześniejsze zapowiedzi, że Canal Plus Cyfrowy chce stać się w średnim terminie liderem na rynku pod względem przychodów.

"Średnioterminowy cel to wrócić na pozycję numer jeden, przynajmniej jeśli chodzi o przychody" - powiedział Le Guern.

W 2009 roku przychody spółki Canal Plus Cyfrowy wzrosły o 24 proc. do 1,279 mld zł, EBITDA o ok. 10 proc. 244 mln zł, a liczba klientów o ponad 12 proc. do 1,55 mln.

"Takie wyniki to efekt naszej strategii zapoczątkowanej pod koniec 2008 roku. W zeszłym roku wprowadziliśmy bardzo skromną podwyżkę cen, o niecałe 3 proc., więc wyraźnie widać, że ten wzrost przychodów jest wynikiem wzrostu portfolio i co ważniejsze wzrostu ARPU" - powiedział Le Guern.

"Udało nam się wygenerować kilkudziesięciomilionowe oszczędności na funkcjonowaniu spółki" - dodał. Powiedział też, że Canal Plus Cyfrowy zakończył 2009 rok zyskiem netto, jednak nie powiedział jaka to była liczba. Dodał, że ARPU w 2009 roku było wyraźnie powyżej 60 zł.

"ARPU wrosło o prawie 10 proc. rok do roku, ale nie mogę podać dokładnej liczby. Mogę jedynie powiedzieć, że jest wyraźnie powyżej 60 zł" - powiedział Le Guern.

Zaznaczył, że bardzo duży wpływ na wzrost wydatków programowych miał kurs walut i był to wzrost rzędu 50-100 mln zł.

Prezes Le Guern powiedział, że w 2010 roku Canal Plus Cyfrowy nadal będzie wzmacniać ofertę programową, dbać o wysoką jakość kontentu i brandu, rozwijać nowoczesne usługi i prowadzić silną kampanię marketingową i sprzedażową.

Prezes powiedział też, że Canal Plus Cyfrowy nie jest zadowolony z efektów współpracy z Telekomunikacją Polską przy oferowaniu usług telewizyjnych, dlatego szuka nowego partnera wśród operatorów.

Nie chciał jednak powiedzieć, czy Canal Plus prowadzi w tej sprawie rozmowy z Netią, która ostatnio nie wykluczyła, że usługi IPTV zaoferuje we współpracy z innym operatorem niż platforma "n". Pytany o plany wprowadzenia nowych usług np. internetu czy telefonii Le Guern powiedział: "Jeżeli mamy uczestniczyć w ofercie double play czy triple play to z kimś, ale sami nie będziemy oferować tego typu usług". Prezes powiedział też, że jeśli chodzi o konsolidację rynku płatnych platform satelitarnych, to Canal Plus Cyfrowy wzmocnił swoje możliwości finansowe i pozycjonuje się jako potencjalny konsolidujący, jednak trudno powiedzieć, czy to będzie miało miejsce.

"Jeśli będzie taka możliwość, to ją rozważymy" - powiedział Le Guern.

Canal Plus Cyfrowy jest operatorem platformy cyfrowej Cyfra Plus, ale także nadawcą kanałów telewizyjnych premium: Canal+, Canal+ Film/Canal+ Film HD, Canal+ Sport/Canal+ Sport HD, Canal+ Sport2, tematycznych: Ale kino!, ZigZap/Hyper, MiniMini, PLANETE, Kuchnia.tv i Domo

Dowiedz się więcej na temat: sport | operator | Netto | platformy | W.E. | Cyfra+ | cyfra | plus

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »