CD Projekt RED chce wejść od światowej czołówki producentów gier RPG
CD Projekt RED poinformował w strategii, że jego celem jest wejście do światowej czołówki producentów gier RPG na świecie.
Firma chce posiadać dwa globalne brandy gier wydawane jednocześnie, zamierza też rozwinąć dywizję zajmującą się produkcją i sprzedażą gier na platformy mobilne. Władze spółki zaproponowały program motywacyjny dla kluczowych pracowników. Będą oni mogli objąć akcje firmy po wypracowaniu w sumie 177 mln zł zysku netto w latach 2012-2014.
"Celem Grupy CD Projekt RED jest wejście do ścisłej światowej czołówki firm tworzących najlepsze gry wideo, posiadając jednocześnie jedną z najpopularniejszych globalnych platform cyfrowej dystrybucji gier PC. Planowane jest również rozszerzenie działalności o nowe segmenty cyfrowej rozrywki, w szczególności posiadanie dywizji zajmującej się produkcją i sprzedażą gier na platformy mobilne" - podała spółka w komunikacie.
"W segmencie produkcji gier dzięki realizacji strategii chcemy wejść do trójki najbardziej uznanych producentów gier RPG na świecie. Spółka będzie posiadać dwie globalne linie topowych gier wydawanych jednocześnie, na nie mniej niż dwie platformy sprzętowe każda. Właśnie rozpoczynamy pracę nad naszą drugą serią" - poinformował cytowany w komunikacie prasowym Adam Kiciński.
Do końca 2015 roku firma chce sprzedać dziesięciomilionową kopię gry wyprodukowanej we własnym studio.
W segmencie dystrybucji gier i filmów zakładany jest wzrost rentowności netto do 7 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu skali prowadzonej działalności.
Spółka zapowiada dywersyfikację portfolio dystrybucyjnego o nowe kategorie, spoza segmentu gier komputerowych. Planuje też uruchomienie segmentów działalności opartych o nowe modele biznesowe.
Plany strategiczne w tym obszarze w latach 2012-2015 skupiają się na rynku polskim.
Spółka zależna CD Projekt RED, GOG, chce wprowadzić do oferty gry oferowane w wyższych cenach detalicznych. Zakładany jest wzrost tego biznesu w latach 2012-2013 o przynajmniej 100 proc. rocznie.
"Celem spółki jest ponadto nawiązanie bezpośredniej współpracy z ambitnymi producentami gier i niezależnymi wydawcami, w wyniku której planowane jest wprowadzenie do oferty GOG.com produktów na zasadach czasowej wyłączności w kanale cyfrowej dystrybucji.
Docelowo GOG Ltd. dążyć będzie do osiągnięcia pozycji drugiej na świecie niezależnej platformy cyfrowej dystrybucji gier PC oferującej produkty we wszystkich kategoriach cenowych" - podała spółka.
Firma zapowiada, że spodziewa się "wzrostu biznesu w latach 2012 i 2013 na poziomie przynajmniej 100 proc. rocznie".