Cena sprzedaży 121,6 mln akcji Play wynosi 36 zł

Cena sprzedaży 121 572 621 akcji Play Communications, będącej właścicielem 100 proc. udziałów w spółce P4, która jest operatorem telefonii komórkowej Play, została ustalona na 36 zł, co oznacza, że łączna wartość oferty może sięgnąć 4,4 mld zł - poinformowała spółka w aneksie do prospektu emisyjnego.

Oferta Play Communications to największa pierwsza oferta publiczna na polskiej giełdzie, nie wliczając ofert prywatyzacyjnych, a także jedna z pięciu największych ofert pierwotnych na polskim rynku w ogóle. Jest to także największa pierwsza oferta publiczna firmy telekomunikacyjnej w Europie od czerwca 2015 roku.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami PAP Biznes, w zakończonym w czwartek book buildingu inwestorzy instytucjonalni przy cenie 36 zł za akcję zgłosili popyt przekraczający ponad dwa razy oferowaną pulę akcji. Z kolei w transzy inwestorów indywidualnych zapisało się na akcje Play Communications ponad 16 tys. osób, a wartość złożonych przez nie zapisów wynosi około 750 mln zł.

Reklama

Ostateczna liczba akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych i uprawnionych pracowników została ustalona na 6 137 616 (ok. 5 proc. akcji oferowanych), co obejmuje 5 980 249 akcji dla inwestorów indywidualnych i 157 367 akcji oferowanych uprawnionym pracownikom. Cena akcji dla uprawnionych pracowników została ustalona na 30,6 zł. Pozostałe 115 435 005 akcji zostało przeznaczonych dla inwestorów instytucjonalnych.

Wcześniej cena maksymalna akcji w ofercie Play Communications została ustalona na 44 zł. Nieoficjalny przedział cenowy na potrzeby budowy księgi popytu wśród akcjonariuszy instytucjonalnych wynosił początkowo 34-44 zł, a w środę został on zawężony do 36-38 zł za akcję.

Akcje w ofercie Play Communications sprzedaje jeden z akcjonariuszy spółki, Play Holdings 1 S.a r.l. Spółka zamierza wykorzystać część wpływów, by przedterminowo wykupić obligacje Senior PIK Toggle Notes, o zapadalności w 2022 r., wyemitowane przez Impera Holdings, swoją spółkę dominującą. Pozostałą część uzyskanych środków wykorzysta na sfinansowanie dystrybucji do swoich akcjonariuszy (Tollerton Investments oraz Telco Holdings) i częściowe rozliczenie pieniężne istniejących programów motywacyjnych.

Debiut Play Communications na warszawskiej giełdzie planowany jest na 27 lipca. Po zakończeniu oferty i przy założeniu pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału oraz emisji nowych akcji free float spółki będzie kształtował się na poziomie około 47,9 proc.

Globalnym koordynatorami i współprowadzącymi księgę popytu są JP Morgan, BofA Merrill Lynch oraz UBS Investment Bank. Bank Zachodni WBK oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego działają jako współprowadzący księgę popytu i współoferujący.

Spółka i akcjonariusz sprzedający zgodzili się na wprowadzenie zobowiązania do niesprzedawania akcji spółki przez 180 dni od momentu debiutu (tzw. lock-up). Nowe akcje, które zostaną wyemitowane dla zarządu oraz menedżerów i kluczowych pracowników, w pierwszym dniu notowania lub wkrótce po będą podlegały lock-upowi na okres jednego roku.

Play w perspektywie średnioterminowej oczekuje dalszego jednocyfrowego rocznego wzrostu przychodów operacyjnych przy jednoczesnej dalszej poprawie marży skorygowanej EBITDA, dzięki dźwigni operacyjnej i zakończeniu budowy własnej sieci telekomunikacyjnej obejmującej terytorium całego kraju.

Play Communications planuje wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy Play Communications osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.

Operator telekomunikacyjny zakłada w tym roku inwestycje na poziomie poniżej 700 mln zł. Wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał z przyspieszonej budowy ogólnokrajowej sieci spółki, która pochłonie dodatkowo 500 mln zł w latach 2018-2020. Spółka oczekuje, że stosunek nakładów inwestycyjnych do przychodów operacyjnych wyniesie w średniej perspektywie około 8 proc. rocznie.

Pod względem zarejestrowanej liczby klientów Play jest drugim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej w Polsce - na koniec marca 2017 r. posiadał ponad 14,3 mln klientów. Na koniec marca udział rynkowy spółki mierzony liczba klientów wynosił 27,6 proc. Operator ocenia, że będzie nadal zwiększać swój średni przychód na klienta i utrzymywać lub dalej obniżać już i tak niski wskaźnik odłączeń klientów, który konsekwentnie utrzymuje się poniżej średnich poziomów obserwowanych wśród rynkowych konkurentów.

Sieć sprzedaży Play na koniec marca tego roku składała się z ponad 850 placówek w 420 miastach.

W 2016 roku przychody Play wzrosły o 13 proc. do 6,12 mld zł. Skorygowana EBITDA operatora wzrosła natomiast o 13,9 proc. do 2,04 mld zł, a marża zysku wyniosła 33,3 proc. Nakłady inwestycyjne Play w 2016 roku wyniosły 486 mln zł (wobec 429 mln zł rok wcześniej).

W pierwszym kwartale 2017 roku spółka wygenerowała przychody operacyjne na poziomie 1,58 mln zł, co stanowi wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. Skorygowana EBITDA za okres trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2017 r. wyniosła 564 mln zł, odnotowując wzrost rok do roku o 20,8 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Play
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »