Czerwona Torebka opublikowała prospekt
Czerwona Torebka publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji. Strategia Spółki zakłada budowę do 2021 r. ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 mln metrów kwadratowych. Łączny koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na blisko 4,5 mld zł.
- Rozwijamy nowy na naszym rynku koncept handlowy. Pasaże Czerwonej Torebki, skupiając sklepy i punkty usługowe, łączą to co najlepsze w tradycyjnym i nowoczesnym handlu: najlepiej dostosowaną ofertę do potrzeb lokalnych konsumentów, wysoką jakość obsługi oraz nowoczesny format obiektu w atrakcyjnej lokalizacji - mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes Czerwonej Torebki. - Dla konsumentów pasaże są miejscem gdzie w parę minut mogą zrobić najważniejsze zakupy, łącznie z najświeższymi produktami, jak pieczywo, mięso, czy warzywa.
Lokalni przedsiębiorcy natomiast, którzy prowadzą niezależne sklepy detaliczne, mają możliwość rozwinięcia swoich biznesów oraz budowania sieci regionalnych i ogólnopolskich dzięki dynamicznej ekspansji pasaży na terenie całego kraju. Wierzymy w duży potencjał tego konceptu - w skali całego rynku oceniamy go na 4500 obiektów. Zgodnie z naszą strategią już od 2015 r. planujemy otwierać ponad 200 pasaży rocznie, dzięki czemu w 2021 r. działać ma blisko 1 900 Czerwonych Torebek. Rozwojowi tego projektu służyć mają właśnie środki pozyskane z emisji akcji - dodaje Prezes.
Strategia i plany inwestycyjne Spółki
Dotychczas uruchomione zostały już 24 pasaże, a kilkadziesiąt kolejnych jest na różnym etapie przygotowań. Do końca roku Spółka planuje uzyskać pozwolenie na użytkowanie dodatkowych 36 placówek.
Strategia Spółki zakłada budowę do 2021 r. ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 mln metrów kwadratowych. Łączny koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na blisko 4,5 mld zł.
W całym okresie inwestycyjnym założone jest wykorzystanie finansowania obcego, przy czym w późniejszych latach rosnąca część nakładów będzie finansowana z przepływów operacyjnych generowanych przez wcześniej wybudowane pasaże. W pierwszych latach dominującym źródłem finansowania będą jednak środki własne (w tym uzyskane ze sprzedaży posiadanych nieruchomości) oraz kapitał obcy (w tym kredyty bankowe).
Budowane pasaże spółka Czerwona Torebka wynajmuje i czerpie z tego tytułu korzyści w postaci otrzymywanego czynszu od najemców lokali handlowych. Jednocześnie, Spółka pełni rolę lokalnego integratora rynku handlu detalicznego - współpracuje m.in. z sieciami franczyzowymi, jak i tworzy swoje własne koncepty. Obecnie ze Spółką współpracuje już 20 systemów franczyzowych z różnych branż, m.in. apteki, lokale gastronomiczne, sklepy z odzieżą, obuwiem, artykułami dla dzieci, biżuterią, a także kwiaciarnie. Spółka uruchomiła również swój własny system franczyzy - sieć sklepów owocowo-warzywnych "Warzywnik".
Cele emisyjne
Wpływy brutto z oferty oszacowane są na 281 mln zł. Całość środków pozyskanych z oferty Spółka planuje przeznaczyć na rozwój sieci pasaży Czerwona Torebka na jednym z dwóch etapów:
"finansowanie etapu budowy w postaci pozyskania lokalizacji, zakupu gruntu i poniesienia pozostałych nakładów w części umożliwiającej uruchomienie kredytu na okres budowy obiektu (zgodnie z zawartymi umowami banki finansują do 70% wartości nakładów).
"finansowanie wkładu własnego w kredycie długoterminowym (zgodnie z zawartymi umowami banki finansują do 80% wartości godziwej gotowego obiektu).
Struktura oferty
Oferta publiczna akcji obejmuje do 16.341.666 akcji nowej emisji i będzie podzielona na dwie transze: transza detaliczna (do 1.634.160 akcji) i transza dużych inwestorów (do 14.707.506 akcji).
Harmonogram oferty
Inwestorzy detaliczni mogą składać zapisy na akcje od 3 do 6 grudnia 2012 r. w punktach obsługi klienta Domu Maklerskiego BZ WBK, wybranych placówkach Banku Zachodniego WBK, a także: BM Alior Banku, DM BOŚ oraz DI BRE Banku.
Inwestorzy detaliczni będą zapisywać się po cenie maksymalnej w wysokości 17,20 PLN. Z kolei cena emisyjna oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona przed rozpoczęciem okresu subskrypcji dla inwestorów instytucjonalnych w dniu 10 grudnia (do godz. 9.00 rano). Cena zostanie wyznaczona na podstawie procesu budowania księgi popytu przeprowadzanego wśród inwestorów instytucjonalnych - proces ten będzie miał miejsce w dniach 6 i 7 grudnia.
Cena emisyjna akcji będzie jednakowa dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych oraz nie przekroczy ceny maksymalnej ustalonej na 17,20 PLN za akcję. Przewiduje się, że przydział akcji nastąpi najpóźniej 14 grudnia.
opr MZB